Har vi langsomme greens i øjeblikket?

Nogle medlemmer har bemærket, at greens er lidt langsommere, end de plejer at være – og nogle har også fået opsnuset, at den rullemaskine, som greenkeeperne bruger til at få ensartede greens, er gået i stykker.

Her kommer lidt fakta:

Rullemaskinen er ganske rigtigt gået i stykker. Til gengæld har klubben lånt en anden, som greenkeeperne kan bruge – dog ikke alle dage, da den også er udlånt andre steder. Greenkeeperne arbejder på at få den oprindelige maskine ordentligt repareret – den er nemlig kun et par år gammel.

Men når det er sagt, så er der faktisk en anden årsag til, at hastigheden på greens er lidt langsommere i øjeblikket. Det skyldes, at græsset får lov at gro en anelse mere i øjeblikket for at imødegå svampen Dollarspot, som greens tidligere har været angrebet med og som der desværre ser ud til at være tegn på igen. Af samme årsag er adgangen til forgreen flere steder spærret, så buggier og vogne ikke kommer derhen og vi golfspillere kommer til at gå mindre på disse områder.

På billedet er Bent Henning Hansen, der ved en tidligere lejlighed er ude at køre med rullemaskinen.