Fremragende weekend for eliten – tre hold i oprykningsspil

Hvis vi fremover skal tale om en god afslutning på en sæson, så kommer vi i mange år til at tale om sæsonen 2019, og i særdeleshed om denne weekend.

Herre 1. hold i 2. division delte sin match lørdag mod Greve, men da Royal samtidig tabte i Holbæk, var der ikke længere nogen tvivl om, at vi ville vinde rækken og dermed kvalificere os til opryknings match til 1. division og dermed muligheden for at vende retur til 1. division en sæson efter sidste års nedrykning.

Det betød derfor heller ikke noget for den samlede stilling, at holdet om søndagen tabte i Royal.

Herre 2. hold i 4. division var anderledes presset til weekenden. Holdet kæmpede for at undgå nedrykning og sluttede fremragende af med to sejre på 10-2. Holdet lå inden weekenden sidst i puljen, men grundet weekendens sejre sluttede de på 2. pladsen. og dermed helt fri for nedrykning. Virkelig en vigtig udgang for året og et vidnesbyrd om, at holdet er klar til at rykke en række op, og det må så blive i 2020.

Herre 3. hold i Kvalifikationsrækken vandt begge sine kampe, lørdag hjemme mod Royal Golf Club og søndag i Brøndby. Da Smørum samtidig tabte i Royal om søndagen slutter vi på 1. pladsen og skal dermed i oprykningsspil til 5. division.

Herre 4. hold også i Kvalifikationsrækken havde lørdag en direkte duel mod Kalundborg om at vinde rækken, og med en sejr på 7½-4½ blev det med mindst mulig marginal afgjort om lørdagen, så vores 4. hold skal ligeledes i oprykningsspil om en plads til 5. division, hvor det dog kun er muligt for et af holdene at kvalificere sig til.

Vores damer i 2. division vandt begge sine matcher i weekenden med 5-4 – lørdag hjemme mod Trelleborg og søndag i Korsør. Da Trelleborg samtidig slog Midtsjælland om søndagen slutter både Midtsjælland og Roskilde med 8 point, og puljevinderen skal findes i de indbyrdes opgør, hvor vi så er bedst og dermed vinder puljen og rykker op i 1. division. Se dameholdets eget referat nedenfor.

Det kan ikke afskrives, at netop det forhold at flytte klubmesterskaberne i slagspil til weekenden før de afsluttende divisionsmatcher kan have haft endog meget stor betydning, for alt taget i betragtning så var det netop vores spillere der i denne weekend var de stærkeste.

Alt i alt en meget spændende weekend med helt fantastisk udfald og hvor vi nu kun kan håbe på at de tre hold vi har i oprykningsspil klarer sagerne til sidst, udgangspunktet er i hvert fald godt.

Gerhard Klaschka

Herunder kommer særskilt referat fra dameholdet:

Lørdag spillede damerne på hjemmebane mod Trelleborg. Holdet bestod af Nikkimarie, Anne Sofie, Celine, Johanne og Trine (foursome).

Inden kampen var Roskilde på en 3. plads i puljen. Der blevet kæmpet i alle matches, og Roskilde trak sig sejrrigt ud og vandt 5-4. Dette betød, at vi kom på en 2. plads i puljen og allerede lørdag var sikker på at blive i 2. division.

Søndag mødte vi i Korsør på udebane. Holdet bestod af Andrea, Anne Sofie, Celine, Johanne og Trine (foursome).

Selvom vi allerede var sikre i 2. division, ville vi beholde 2. pladsen i puljen. Der blevet knoklet i de langsomme greens i Korsør og Roskilde hev sejren hjem. Vi vandt 5-4.

I mellemtiden tabte Midtsjælland sin match mod Trelleborg og hermed sluttede Roskildes damer på en 1. plads i puljen med 8 point. Dette betyder, at vi i 2020 skal spille i 1. division.

Jeg vil takke alle spillere på holdet samt trænerstaben. Tak til de trofaste supporteres.

Tak til vores fantastiske piger, for uden dem var vi ikke et hold 🙂

Alt i alt har vi nået vores mål plus lidt mere.

Vi glæder os til 2020 og de udfordringer der må komme.

Andreá Paula Cardoso Lima, holdkaptajn