Sjov sommergolf med spil og goodie-bags

På en solskinsrig søndag den 4. august 2019 fra kl 11 til 14 var det blevet tid til årets ”Sjov Sommergolf” i Roskilde Golf Klub. ”Sjov sommergolf” er et DGU-initiativ for at skabe interesse omkring mikro- og juniorgolf. ”Sjov sommergolf” afholdes i mange af landets golfklubber i løbet af august.

ROGKs udgave af ”Sommer sjovgolf” var tilrettelagt af Anne Sofie Siebuhr (mikroleder) og det var et rigtigt flot program, Sofie havde stablet på benene.

Udover Sofie, hjalp Peter Bornæs, Johannes (junior) og jeg med at afvikle ”Sjov sommergolf”. ROGK Proshop lånte os udstyr.

Programmet var inddelt i tre kategorier; Driving range, indspil og putning.

På driving range skulle ungdommerne slå ud mod net, slå med jern stående på et ben, slå med driver og slå bolde op fra bunker.

På indspilsbanen blev der udfordret i at slå bolde på green fra henholdsvis 10 og 20 meters afstand og slå ind over bunkeren på green.

På puttinggreen blev der dystet i put tæt på et stykke legetøj (eller gennem Sofies fine ”Roskilde Festival orange scene” og ”Roskilde Domkirke”), 3-på-stribe og put bolde i hul på max seks puts.

Vi havde fået nogle flotte ”Goodie bags” fra DGU til arrangementet til hver ungdomsdeltager (de indeholdt bl.a. caps, bolde, tees, solcreme, blyanter, slikkepind og klistermærker). Desuden kunne hver deltager få en is i Restaurant Birdie efter endt spil.

Der var cirka 20 deltagere med forældre/bedsteforældre. Mange kom og sagde, at det havde været en sjov og hyggelig eftermiddag og et godt arrangement.

Stor tak til DGU for ”Goodie bags” og til Sofie for at det flotte ROGK program samt til Sofie, Peter og Johannes for hjælpen og til ROGK Proshop for lån af udstyr.

Vi håber deltagerne har fået ”blod på tanden” og lyst til at prøve mere mikro- og juniorgolf. Alle er velkomne.

Sjov sommergolf hilsen

Søren Frøsig Rasmussen