Klubmesterskaber 2019 – starter 10.-11. august

Nu nærmer tiden sig til klubmesterskaber 2019. Formålet med afviklingen af klubmesterskabet er at kåre en herre- og damespiller som klubmester. Derudover tjener klubmesterskaberne det ”brede” formål at kåre klubbens bedste spiller i aldersgrupperne samt den bedste stablefordspiller.

Slagspilsmesterskaberne er udtagelsesstævne for eliten til divisionsmatcherne i weekenden d. 17.-18. august. Derfor afvikles klubmesterskaberne tidligere end normalt.

Klubmesterskaber 2019 spilles på følgende datoer:

• D. 10.-11. august: Slagspil (36 huller), stableford (36 huller). (Her findes klubmestrene for herre- og damespillere samt klubbens bedste spillere i aldersgrupperne samt den bedste stablefordspiller)
  • D. 7.-8. september: Hulspilsmesterskaber

Tilmelding er i gang via GolfBox og slutter d. 7. august kl. 23.59.

Ved tilmeldingen til slagspil beslutter man sig for, hvilken alders række, man vil spille i. Man kan kun tilmelde sig i en række. Drenge juniorernes resultater tæller også med i herrerækken. Der skal være mindst fire spillere i en række for at den gennemføres. Er der færre spillere tilmeldt en række, kan matchledelsen vælge at slå rækkerne sammen, så alle, der tilmelder sig kommer ud at spille.

Der er tilmelding til følgende rækker:

• Drenge junior (til og med 18 år)
  • Herrer (19 år+)
  • H-Senior (50 år+)
  • H-Veteran (60 år+)
  • H-Superveteran (70 år+)
  • Pige junior (til og med 18 år)
  • Damer (19 år+)
  • D-Senior (50 år+)
  • D-Veteran (60 år+)
  • D-Superveteran (70 år+)

Spilleplan:

Lørdag d. 10. august: Turneringen starter kl. 7.00. Der spilles i 3-bolde og laveste hcp. starter først. Deltager et antal spillere, som ikke går op i 3, bliver 1. bold en 2-bold. Er der kun 4 spillere i en række, spilles i 2 2-bolde.

• Herrer
  • H-Senior
  • H-Veteran
  • H-Superveteran
  • Drenge Junior
  • Damer
  • D-Senior
  • D-Veteran
  • D-Superveteran
  • Pige junior

D. 11. august: Turneringen starter kl. 9.10.

Spilleplan: Der spilles i resultatordenen fra lørdagens runder. De spillere med de bedste resultater starter sidst.

Startlisten opdeles kun i damer og herrer, uanset alderskategorier.

• Damer
  • Herrer

Single Stableford Championship (mixed). Afvikles i en række (max 60 spillere). Afvikles over 36 huller (18 huller lørdag, 18 huller søndag. Cut efter 18 huller (de 16 bedste spiller om søndagen).

Spilleplan:

Lørdag d. 10. august: Der spilles i 4-bolde. Deltager et antal spillere, der ikke går op i 4, er første bold en 3-bold. Laveste hcp. starter først.

Turneringen starter ca. kl. 11.

Søndag d. 11. august: 16 spillere. De bedste spillere fra dagen før starter først.

Turneringen starter kl. 8.00.

Hulspilsmesterskaber d. 7.-8. september:

Resultatet fra slagspilsmesterskabet benyttes til hulspilsmesterskabet for damer og herrer. De 16 bedste scores for herrerne og de 16 bedste scores fra damerne fra slagspilsmesterskabet, uanset hvilken aldersgruppe de tilhører, går videre til hulspilsmesterskabet, som afvikles efter cupsystemet.

Om lørdagen spilles 8-delsfinale og kvartfinale, og om søndagen spilles semifinale og finale. Afhængigt af antallet af damespillere, kan dette reduceres til kun at omfatte kvartfinale lørdag, semifinale og finale søndag. Ved endnu færre damespillere: Semifinale lørdag, finale søndag.

Der afholdes samlet præmieoverrækkelse for både slagspil, hulspil og stableford efter hulspilsfinalerne søndag d. 8. september ca. kl. 17.

Præmier:

• Klubmester: Herrer
  • Klubmester: Dame
  • Bedste spiller i hver aldersrække
  • Bedste stablefordspiller: 1.,2. og 3. plads

Matchledelsen