Nattergaletur tirsdag aften – alle er velkomne

Så er nattergalen kommet, endda flere af slagsen, så Henning Nordstrøm og Jan Eriksen fra natur- og miljøudvalget står klar kl. 19 tirsdag den 28. maj ved klubhuset, klar til at guide alle fremmødte en tur rundt på banen.

Vi vil fortælle om det, vi hører og ser samt orientere om de synlige miljøtiltag, der er i gang på banen, fortæller Henning Nordstrøm, der selv har konstateret, at der i hvert fald er fem nattergale, der hver især har sit territorium, så der skulle være gode chancer for at lytte sig frem til, hvor en eller flere er. Desuden er klubbens svanepar blevet stolte forældre til fire svaneunger, som bliver udstillet i bassinerne.

Alle er velkomne til at gå med på turen. Henning og Jan er meget vidende om både dyr og planter, så det bliver en rigtig natur-nørde-tur. Mødetid er som nævnt kl. 19 og efter turen bliver der serveret kaffe i klubhuset.

du kan komme uden tilmelding.