Divisionskampe i denne weekend

Efter weekendens åbningsmatch kan vi vel konstatere at sæsonen er skudt i gang, og det betyder også, at klubbens divisionshold i kommende weekend tager hul på en meget spændende sæson.

Efter en virkelig god træningslejr i Schloss Lüdersburg i begyndelsen af april, er de sidste uger gået med træning op til den kommende weekends kampe.

Vi har på herresiden fire hold, der skal i spil, og hvor vi på vores 1. hold har debut til Mads Vibe Hastrup og Lasse Sonne, spillere fra den øverste del af Danmarks golfelite og med meget erfaring. Ligeledes har vi på vores 2. hold come back til Morten Lund Solgaard og Martin N. Pedersen – spillere der repræsenterer flere klubmesterskaber i Roskilde.

Da vores juniorer er mange og med meget højt bundniveau har vi et 4. hold med i år – det betyder at vores 3. og 4. hold består af lidt ældre spillere med en del divisionserfaring, og så nogle unge juniorer, der skal lære af de ældre.

Inden weekenden er optimismen derfor stor – vi mener virkelig at have et 1. hold, der kan spille med i toppen af rækken, ligesom vi har forventning om at 2. holdet og gerne et af de to sidste hold kan præstere så godt, at en oprykning er mulig, også selv om vi ikke kender spillermaterialet hos vores modstandere.

På damesiden ser sæsonen mere skeptisk ud. Vi har desværre en meget smal trup, og det at have mistet vores tidligere træner, Lena, er et stort tab for holdet, så det bliver en vanskelig sæson, som forhåbentlig vil resultere i at holdet kan klare sig fri for nedrykning, også selvom det kan blive svært.

Spilleprogrammet med første tee på hjemmebanen i Roskilde for den kommende weekend ser således ud:

Lørdag den 4. maj:

• 08:00 – Veteranholdet mod Hillerød
  • 09:10 – 2. holdet (herrer) mod Smørum
  • 10:20 – 3. holdet (herrer) mod Smørum

Søndag den 5. maj:

• 08:00 – 1. holdet (herrer) mod Royal Golf Club
  • 08:40 – Dameholdet mod Korsør
  • 09:30 – 2. holdet (herrer) mod Greve
  • 10:40 – 3. holdet (herrer) mod Brøndby
  • 11:50 – 4. holdet (herrer) mod Dragsholm

Begge dage åbner således mulighed for at se rigtig god golf på vores hjemmebane, og skulle man have lyst til at støtte klubbens hold, så er der her et par tips, til hvor man med fordel kan opholde sig, såfremt man ikke kun ønsker at følge en bold.

a) Udslag ved hul 10: Her kan man afdække afslutning på hul 9 og 11, ligesom udslag på hul 10 og 12
b) Green ved hul 6: Her kan man afdække afslutning på hul 6 og 8, ligesom udslag på hul 7 og 8
c) Udslag ved hul 13: Her kan man afdække afslutning på hul 12, 13, 14 og med kikkert eller et godt syn hul 15, ligesom udslag på 13, 14, 15 og 16

Så kom ud og støt holdene – det er aldrig kedeligt og det er ofte meget inspirerende.

Gerhard Klaschka
/divisionsholdene