Sommergreens og par 3 banen åben igen

Så er det tid til sommergolf. Greenkeeperne har besluttet at åbne de normale greens, så nu er det slut med vinterbanen.

“Nu er vejret så stabilt, at vi ikke åbner vinterbanen igen. Hvis der bliver rimfrost, så spiller vi i stedet til sommerbanens vintergreens, der er markeret med gule flag. De står typisk på græsset foran de almindelige greens,” fortæller chefgreenkeeper Nick Bosholdt.

River kommer tilbage i bunkers, fairways er klippet, så det er tilbage til en helt almindelig sommerbane. Indtil græsset for alvor begynder at gro igen, skal der dog lægges op. Det betyder, at du skal placere bolden på et stykke græs inden for en scorekorts afstand i forhold til der, hvor bolden er landet. Det gælder på fairways og i semirough. Dog skal du ikke længere sætte bolden på en tee.

Hul 5 spilles til midlertidig green

Der er dog et enkelt hul, der ikke åbner som normalt – og det handler hverken om hun 10, 11 eller 15, som ellers ofte er dem, der er våde og derfor åbner lidt senere. Det handler derimod om hun 5, par 3 hullet hvor søen til venstre netop er blevet ændret. Her er der for vådt på området foran green, så derfor spiller vi på dette hul op til vinterbanens green op ad bakken. Her kan man ikke se hullet fra udslagsstedet, men der er placeret en pind i hullets retning – og afstanden er 125 meter.

Udslag fra måtter og midlertidige teesteder – husk at rette nedslagsmærker

“Vi åbner greens, men vi åbner ikke for teestederne. Der skal derfor slås fra måtter eller fra udslagssteder placeret ved siden af teestederne,” fortæller Nick Bosholdt.

Det er som sædvanlig vigtigt, at alle retter nedslagsmærker på green. De kan hurtigt blive fuld af huller, der ikke gror op, hvis nedslagsmærkerne ikke bliver rettet op hurtigt.

Par 3 banen åben igen

Afskeden med vinterbanen for denne gang betyder samtidig, at par 3 banen er åben igen. Vinterbanen har også været åben for par 3 medlemmer, men disse medlemmer skal nu også spille på de sædvanlige greens på par 3 banen.

Hold øje med “Banen i denne uge” på forsiden af hjemmesiden. Her skriver greenkeeperne de specielle forhold, der gælder fra dag til dag.

Bemærk, at kørsel med golfvogne fortsat ikke er tilladt.

Booking af tider foregår som normalt via GolfBox.