Nye flag markerer ambitiøst miljøarbejde – se video

Hvad er det for nogle farvestrålende flag, der hænger på klubbens flagstænger for tiden? Hvad betyder de?

Flere har undret sig – med rette. Forklaringen på de farvestrålende kasser med numre og særlige tegn giver nemlig ikke helt sig selv.

Flagene er produceret for at markere, at Roskilde Golf Klub nu har taget FNs’ 17 verdensmål til sig på den måde, at natur- og miljøudvalget har udpeget de 12 relevante for vores klub og herefter arbejder med konkrete mål og strategier for hver af disse 12.

Flagene er blevet produceret i tilknytning til, at Roskilde Golf Klub er en af de tre nominerede til at modtage Dansk Golf Unions natur- og miljøpris. Den bliver uddelt ved DGU’s repræsentantskabsmøde i marts.

Herunder kan du se den lille film, som DGU har optaget i den anledning:

Her kan du læse mere om klubbens ansøgning.