Vintersæsonen med aktivitet i Birdie

Året går på hæld og selvom jeg føler at jeg har været her en evighed, så er det altså kun et år siden, at jeg startede i Roskilde Golf Klub.

Det har været et rigtig dejligt år, og jeg taler på hele mit teams vegne, når jeg siger, at det er en fornøjelse at lære jer alle og kende.

Personligt vil jeg gerne takke alle jer, som har arbejdet sammen med Restaurant Birdie i forbindelse med arrangementer – både i klub- og privat regi.

Med erfaringen i bagagen tror jeg på, at vi kan byde ind med vores del, til et godt år 2019 i Roskilde Golf Klub.

Nyt menukort – og én standard smørrebrød i montren

Fra januar skifter vi lidt i menukortet, og igen har vi lyttet til hvad der er kommet af input – både for så vidt angår retter, men også smørrebrød.

”Om smørrebrød jeg ved” skrev Danmarks ukronede smørrebrødsdronning Ida Davidsen. Men fru Davidsen er ikke ene om at have en mening om smørrebrød – det er bestemt en ting, der er kommet en del tilkendegivelser om.
Jeg er især glad for alle de positive tilkendegivelser, der er kommet over det større og pænere smørrebrød, tak for dem.

Imidlertid er det lidt af en udfordring at imødekomme alle input omkring smørrebrød, da jeg i så fald skulle lave fire kategorier til hver sin pris og det kan jeg ikke helt få til at hænge sammen – beklager.

Jeg har derfor besluttet at gå tilbage til at have én standard smørrebrød i montren, men lave dem som en mellemting mellem de to nuværende – og så vil det selvfølgelig stadig være muligt at forudbestille både simple håndmadder og højt belagt smørrebrød.

Frokostbuffet til 100 kr. – og flere specialarrangementer

Sidst i oktober startede vi med at have frokostbuffet i weekenden og det fortsætter frem til påske. Der er et specialtilbud til klubbens medlemmer på 100 kr. for frokostbuffeten, hvis man ikke ønsker kagebuffet og kaffe – spørg efter det i baren.

Ligeledes startede vi i oktober med at servere stegt flæsk med persillesovs hver torsdag. Vi har åbent til kl. 21, når vi serverer stegt flæsk og det er ved at blive et godt tilløbsstykke. Vi serverer stegt flæsk med persillesovs hver torsdag frem til påske (og ja, det er ad libitum).

Så har vi også fået sat dato på et par af arrangementerne i 2019, så hermed som lovet:

• Fredag d. 1. februar holder vi “Vildtaften” med stor vildtbuffet, fyldt med lækre retter
  • Fredag d. 1. marts er der igen en “Åleaften” med stegte ål ad libitum
  • Fredag d. 5. april er der “Fiske- og skaldyrsaften” med mange lækre og spændende retter

Til alle arrangementer skal pladser forudbestilles.

Med disse ord vil jeg ønske alle klubbens medlemmer og jeres familie en rigtig god jul og et godt 2019.

Se mere til menuen på siden med Restaurant Birdie.

Med de bedste hilsner

Restaurant Birdie