Flotte bænke på vej – se mere interiør 17. nov

De seneste år er der kommet flere flotte vejvisere, teestedsmarkeringer og andre tavler og skilte op på banen, ved klubhuset, på parkeringspladsen og ved drivingrange. I 2019 kommer næste skridt, nemlig nye bænke – flot designet og solidt produceret af en af klubbens leverandører og sponsorer, Morfo og Schrøders Metal. Også flotte, nye skraldespande kommer til senere.

De nye bænke er ved at blive designet og produceret i en prototype, og planen er, at der i løbet af næste år skal leveres ca. 20 af hver slags til opsætning forskellige steder på banen. Der vil blive lagt fliser under bænkene, så de kommer til at stå solidt og så området rundt om bænkene er nemt at holde.

Bænkene er af metal med træ til at sidde på og læne sig op af. Der er tænkt rigtig meget over selve udformningen, så de både blive funktionelle, flotte og solide. Klik på tegningen, så åbner den i en større og mere tydelig udgave.

Det er designer og grafiker Trine Mervig hos Morfo i Hedehusene, der ud fra golfklubbens ønsker har stået for designet. Og selve produktionen sker under samme tag, hos Schrøders Metal, der ligesom Morfo er ejet af Jesper Schrøder sammen med partnerne Morten Schrøder og Poul Andersen.

På billedet er det netop Jesper og Trine, der sidder på stål-prototypen af den nye bænk. Her mangler endnu sæde- og ryglæn, så lige nu sidder de ikke så komfortabelt, men det kommer de til.

”Bænkene bliver ikke sådan til at rykke rundt på, så derfor er vi kommet frem til en udformning, hvor nogle af pladserne er med ryglæn og andre er uden, så man også kan sidde og kigge til siden eller bagud. Samtidig er der gjort plads til skilte med klubbens logo og eventuelle sponsorer,” fortæller Trine Mervig, der også står bag designet af en hel del boligenteriør, primært udformet i metal.

Åbent hus og julesalg lørdag den 17. november

Alt foregår på fabrikken i Hedehusene, som ligger i et helt almindeligt industrikvarter på adressen Guldalderen 30. Lørdag den 17. november bliver der imidlertid mulighed for at komme ud hos Schrøders Metal og Morfo. Det er i forbindelse med åbent hus og design-julesalg, hvor man både kan kigge på og købe forskelligt eksklusivt boliginteriør med op til 50 procent rabat. Her er bl.a. lysestager, bakker, smykketræer, vin- og bogreoler, side- og sofaborde, køkkenrulleholdere og adventskranse – altså sammen udført primært i metal med flot finish, ikke mindst omkring samlinger. Alle er velkomne mellem kl. 10 og 16 på dagen.

Her er der link til Mofo´s hjemmeside med alle produkterne.

Hvorfor så forbindelsen mellem golfklubben og metal-/designvirksomhederne?

”Jeg spiller jo selv i klubben, og det hele startede med, at vi i forbindelse med åbningen af det nye klubhus i 2003 var med til at forære klubben den store sten med metallogoet, der står placeret ved indgangen. Siden har vi været med til at udforme og producere flere forskellige skilte. Klubben er heldigvis også interesseret i et pænt helhedsbillede, så der kommer gradvist mere og mere til. Senest har det været nye vejviser-skilte og et nyt skilt på par 3 banen er også ved at blive sat op,” fortæller Jesper Schrøder og tilføjer:

”Idé og produktion sker altid sammen med klubben, fx greenkeeperne, baneudvalg og sekretariat, da skiltene både skal være pæne, funktionelle og kunne placeres, så de til gavn og ikke til gene, heller ikke i forbindelse med banevedligeholdelse. Derfor er teesteds-skiltene fx trekantformede metalskilte, som er nemme at flytte, når der skal slås græs.”

Den første nye bænk kommer måske allerede her i løbet af vintermånederne, så evt. mindre tilretninger kan testes, men resten kommer fra foråret 2019 og frem.