Palle står for ænderne til Slagter Frimann match

Peter Frimann er den oprindelige ophavsmand til Slagter Frimann i Støden, der hvert år er sponsor for en af de mest populære matcher i Roskilde Golf Klub, Slagter Frimanns andematch.

Peter spiller fortsat golf i klubben – og repræsenterer dermed også sin gamle slagterforretning til matchen, der spilles på søndag og som for længst er overtegnet med antal spillere.

Imidlertid er slagterbutikken i Støden ikke længere med Peter ved roret, men derimod Palle Christensen. Han har været eneejer af Slagter Frimann siden 2011 og har i alt været i butikken i 31 af de i alt 39 leveår.

Palle spiller ikke golf, og han forudser, at det heller ikke kommer til at ske, før evt. når han engang går på pension. Tiden i butikken er ikke til det. Men Palle har alligevel ønsket at fortsætte sponsoratet, og derfor kan søndagens spillere i Slagter Frimanns andematch glæde sig til, at der er 25 ænder blandt præmierne.

”Andematchen er en tradition, og traditioner skal man ikke bare lave om, så jeg bakker stadig op om matchen også selv om jeg ikke selv spiller golf. Mange af medlemmerne i golfklubben ser jeg jo også her i butikken, så på den måde har vi jo glæde af hinanden,” fortæller Palle, der snart får leveret ikke færre end 1000 ænder af egen opdræt til salg i butikken.

Der er plads til 120 spillere i søndagens match, og der er tilmeldt 124, så fire er på venteliste.