Juniorpriser uddelt – et år med mange ungdomsaktiviteter

Torsdag den 27. september var der afslutning for juniorer og mikroer i klubben.

Ungdomsformand Søren Frøsig Rasmussen bød velkommen til mikroer, juniorer og forældre/søskende/bedsteforældre i Restaurant Birdie. Herunder kan du læse hans beretning fra dagen, hvor der var golf, spisning, uddeling af præmier og æresbevisninger.

På billedet øverst kan du se årets junior, Christoffer Thorhauge, sammen med protræner Lasse Frølich.

Der var ca. 65 fremmødte deltagere.

Peter Lassen og køkkenteamet serverede lækker, ovnvarm lasagne, pommes frites og blandet salat inkl. flute til den sultne forsamling. Hovedretten blev afsluttet med regnbue-is med vafler etc. Stor tak til Restaurant Birdie for den fine servering.

Udvalget siger tak til:

• Emil, Lena og Lasse – proshoppen/lørdagstræninger & juniorcamp
  • Sofie/Emil – mikrotrænere (inkl hjælp fra Celine)
  • Vinni – turneringer/onsdags shortgame
  • Peter – holdkaptajn, Made-in-Denmark leder, Sverigestur-leder
  • Benny/Søren – Tordagsmatch
  • Sekretariatet – Tina og Anders
  • Søren: Administration, logistik, formand, Sverigestur-leder

Stigende antal mikroer og juniorer

Antallet af juniorer er steget med 11 i løbet af i år (fra 51 til april til 62 i september) og antallet af mikro er steget med 7 (fra 12 til 19). Både for mikroer er det også en stigning i forhold til sidste år.

Dejligt at se fremgang i medlemstallet og at så mange unge har lyst at spille golf. Det glæder os i Roskilde Golf Klub.

Vi havde også flere der blev for gamle i 2018 (som er overgået som ”ungseniorer”), nemlig Lukas Arlt, Marc Cummings, Christiann Kindall Thulin, Jakob Falk Schollert og William Bredtved Hansen.

Tak for jeres mange år, som juniorer. Vi håber, I vil få mange glædelige år på golfbanen som fortsatte medlemmer af Roskilde Golf Klub.

Forbedret sig mere end -9 hcp i år

15 juniorer havde forbedret sig med mere end 9 hcp point i løbet af året. Fire juniorer er kommet under 14,8 hcp og er derfor blevet medlemmer i ”Møgunge klubben – nemlig de juniorer, der i løbet af sæsonen har fået et bedre handicap end ungdomsformanden 😊

Aktiviteter i år (det skete i 2018…..):

• Lørdagstræning med pro’erne kl. 9-12
  • Mikrotræning onsdage kl. 17
  • Shortgame onsdage kl. 17
  • Torsdagsmatch fra kl. 16
  • Holdturneringer i løbet af foråret/sommeren
  • JDT (turneringer for lavhcp) forår/sommer
  • Kredsturneringer (for høj hcp’ere) forår/sommer
  • 4-kløverturnering (Skjoldenæsholm, Ledreborg, Roskilde, Harekær) forår/efterår
  • Junior camp weekend i juni
  • DGU Junior årgangsmeterskaber i ROGK (weekend august)
  • DGU Junior ugen afholdt søndag i august
  • Generationsmatch i september
  • Sverigestur i oktober

Vi har fået bestilt polo’er og trøjer med ROGK og Schrøder Metal logo, som de turneringsaktive junior får udleveret i proshoppen hos Emil i løbet af efteråret (1000 tak til Jesper Schrøder for flot sponsorat – det betyder meget at juniorerne kan have ens trøjer på, når vi stille op til turneringer mod andre klubber. Sådanne sponsorater gør en stor forskel for ungdomsspillerne). Husk altid at have poloen/trøjen på, når I skal til turneringer.

Afslutningsmatch

Vindere af afslutningsmatchen 27-09-2018

Spilform: Greensome

• 3. præmie: Rasmus Bornæs + Jeppe (51 slag)
  • 1. præmie: Noah Westh-Buske + Mads Viemose (45 slag)
  • 1. præmie: Nikoline Falk + Christoffer Thorhauge (45 slag)

Mikroleder Sofie udnævnte herefter:

Årets mikrospiller: Arthur James Sinius-Clausen

Lasse Frølich og Emil Lindvig udnævnte:

Årets junior: Christoffer Thorhauge

Begge blev præmieret med flotte præmier (inkl. flotte sponsorater fra Multipavillon, Titleist og ROGK).

Her kan du se siden med tidligere modtagere af prisen som årets junior.

Slutteligt sagde Torben Madsen fra bestyrelsen et par ord til de fremmødte. Tak for den store støtte fra bestyrelsen, siger ungdomsudvalget.

Tak for i år. På gensyn til sæson 2019, der starter i april igen.

På vegne af ungdomsudvalget

Søren Frøsig Rasmussen