Flere hjælpere søges til Rehab-golf om fredagen

Siden foråret er der nu kommet flere Rehab medlemmer, så vi nu har 22 medlemmer, som gerne vil spille golf om fredagen i sommerhalvåret.

”Rehab golf” er golf brugt som led i genoptræningen af personer med svære funktionelle handicaps, ofte neurologiske handicap.

Som udgangspunkt vil vi gerne være så mange hjælpere, at vi kan være en spiller og en hjælper, men med så mange spillere er det pt ikke muligt, da vi kun er 8 hjælpere, og nogle af disse også kan være forhindret i at møde op hver eneste fredag.

Det betyder, at en hjælper sommetider har tre spillere at holde øje med, og det er en svær opgave.

Alle Rehab-golfere har brug for hjælp i et eller andet omfang. Det kan være placering af bold på teestedet, samle bold op, holde øje med hvor boldene lander, retnings orientering, meget generel hjælp til selve spillet mm.

Den hjælp, vi kan give, er baseret på, at spillerne får en god dag og oplevelse når de er i klubben, så den sociale del er også en væsentlig del af den hjælp, vi kan yde.

Sæsonen er ved at være slut, men hvis der nogen der har lyst til at være hjælper næste år, så kontakt et medlem af udvalg for Rehab golf for yderligere information. Hvis du har lyst, kan du også nå at være med i år – vi spiller så længe vejret er til det.

Rehab-golf om fredagen er i tidsrummet kl. 11-13.

Udvalg for Rehab-golf

Her kan du læse mere om Rehab-golf og se kontaktpersonerne.