Refleksioner fra en matchleder i seniorgolf

Klokken er omkring kvart i syv denne torsdag morgen. Jeg er en af de første, der møder op til seniorgolf. Der er noget særligt over at være tidligt ude, at se dagens første lys, se rådyrene, og se tågen lette … i det mindste den på banen.

I klubhuset lægger jeg listerne frem, så dagens deltagere kan krydse sig af for runden, samt de små navneskilte som vi bruger til lodtrækning for hold sammensætning og startrækkefølge.

Spillerne begynder at møde op, Hanne har fødselsdag, så der er morgenbitter på tapetet.

Snakken går livligt, Poul har som regel en vittighed eller en sproglig finurlighed, han lige skal ha’ fyret af.

Vi taler om de gode ture, vi har haft i sommerens løb, bl.a. en to-dages tur til Falster med overnatning og to golfrunder med 19 deltagere. Turen til Skjoldenæsholm, hvor 24 mødte op, og turen i august til Dragsholm med efterfølgende kaffe og lagkage og præmieoverrækkelse i formandens sommerhus, og hvor alle 32 af dagens spillere deltog.

Efterhånden er klokken blevet 7.20, vi er denne dag 40 spillere, der trækkes lod og vi går ud til gunstart på bag-ni, så vi er færdigspillet stort set samtidig ved middagstid, og samles til præmier og løgnehistorier.

Vi nærmer os kvartals- og sæsonafslutning, og den sidste dag i sommergolfen sidst i september spiller vi Mexican Scramble, en holdturnering som er supersjov at spille, og med efterfølgende middag i klubhuset.
Der er præmier til dagens og kvartalets vindere.

Fra oktober går vi over til vintergolf om fredagen med mødetid senest kl. 8.50.

Jan Hoffmeyer

Matchleder i seniorgolf

Her kan du læse mere om seniorgolf.

Her kan du læse oplevelser fra et nyt medlem af seniorgolf.