Tips til at spille hurtigere golf – ny kampagne

Nu sætter Roskilde Golf Klub og resten af golf-Danmark fokus på at få mindre ventetid under en golfrunde.

Dansk Golf Union har lanceret kampagnen “Spil med tempo” i uge 36 og 37, og vi følger trop her i klubben ved at sætte fokus på de råd, der på vores bane vil sikre, at golfrunder kommer til at tage kortere tid.

“Det handler ikke om at stresse og skynde sig mest muligt men om at følge nogle små råd undervejs, der kan spare 2-3 minutter pr. hul. Samlet vil det give en meget stor tidsbesparelse,” fortæller Tage Jørgensen, der er formand for baneservice-udvalget og han tilføjer:

“Det skal stadig være hyggeligt og rart at spille golf – og det kan det godt være, selv om det skal gå lidt hurtigere. Vi skal bruge fx vores ventetid, mens de andre slår, så vi selv er klar, når det er vores tur. Og så kan vi spare meget tid, hvis vi stiller vores bag rigtigt og skynder os væk fra green og slår ud på det næste hul med det samme.”

I Roskilde Golf Klub vil vi i de kommende uger sætte fokus på fire udvalgte områder:

1. Start til tiden, ikke før – og hold tiden på scorekortet
  2. Vær klar, når det er din tur – spil “Ready golf”
  3. Stil bag’en rigtigt – og notér slag ved næste hul
  4. Luk igennem – sådan gør du

Vi sætter fokus på rådene her på hjemmesiden, på Facebook, i klubhuset og ved skilte på banen. Hjælp alle med at holde fokus på rådene – uden pegefingre. Vi kan alle gøre det lidt bedre – og det gælder ikke om at spille en runde golf hurtigst muligt. På scorekortet er der en præcis forventning om hvilket klokkeslæt du skal være på de enkelte huller hele vejen rundt. Det giver en samlet tid på fire timer og et kvarter – og det er vores mål. Det må gerne gå hurtigere, men det må ikke gå langsommere.

Allerede nu kan du se en beskrivelse af hver af de fire råd. Den finder du på siden “Spil med tempo”, som ligger under menuen “Spil golf”.