Sjov DGUs ”Junioruge” i klubben

For andet år i træk opfordrede Dansk Golf Union de danske golfklubber til afholde ”Junioruge” i uge 32.

Vi valgte i Roskilde Golf Klub at invitere forældre/bedsteforældre til at tage børn og børnebørn med på drivingrange og puttinggreen for at prøve golfspillet søndag 12. august 2018 ml. kl. 11 og 14.

Da man bare skulle møde op uden tilmelding, vidste vi ikke hvor mange, der ville deltage.

Vinni Smith og jeg (ungdomsudvalget) var til stede til at modtage de interesserede (der blev samtidig afholdt DGU junior årgangsmesterskaber i Roskilde Golf Klub, hvorfor Peter Bornæs var afsat til at være forecaddie på golfbanen i stedet for at være ”junioruge” tredjemand).

Kl. 11 kom en lind strøm af forældre, bedsteforældre og børn lige fra to årsalderen til teenagere. Der kom i år dobbelt så mange som sidste år, og Vinni og jeg fik noget at se til.

Vi startede på drivingrange, hvor vi havde lånt nogle juniorgolfsæt ii proshoppen, så alle kunne prøve. Nogle havde prøvet golfspillet før og for andre var det første gang. Mens børnene ihærdigt forsøgte at ramme boldene, informerede Vinni og jeg forældre og bedsteforældre om mikro- og juniortræning i Roskilde Golf Klub.

Vinni tog dem, der havde lyst, med på puttinggreen, og jeg blev på drivingrange med dem, der ville fortsætte med at slå bolde ud. Det blev en sjov dag.

Alle børn og teenagere fik en is i Restaurant Birdie, inden de gik hjem. Vi udleverede også nogle flotte poser med bolde, tees, klistermærker og golfcaps fra DGU.

Da vi sluttede, gik Vinni og jeg ind i Restaurant Birdie for at se hvor mange is, der var blevet udleveret: 21. Wow! 21 interesserede mikro/juniorer kiggede forbi Roskilde Golf Klub. Dem, der syntes golfspillet kunne være sjovt at starte med, er hjertelig velkomne til at kontakte Roskilde Golf Klubs sekretariat, Lasse/Emil/Lena i proshoppen eller ungdomsudvalget for at høre mere om, hvordan man kommer i gang.

På vegne af ungdomsudvalget
Søren Frøsig Rasmussen