126 unge til DGU-mesterskaber i Roskilde

I weekenden den 10. og 11. august blev DGU’s årgangsmesterskaber for juniorer afviklet på Roskilde Golf Klubs bane.

Der deltog 126 unge piger og drenge fra under 12 år til 16 år deltog fra 53 danske klubber. Roskilde havde desværre kun en enkelt deltager med.

Mesterskaberne blev afviklet i ”blandet sommervejr” med både sol torden og regn, tordenvejret om lørdagen gjorde, at mesterskaberne blev afbrudt 2 gange.

Trods de udfordringer, som vejret gav, fejlede humøret og entusiasmen ikke noget hos de unge spillere. Det var med et stort YES, at de yngste våde og kolde spillere gjorde deres omgang færdig sent lørdag aften, så de var klar til om søndagen.

Der blev spillet i 12 præmierækker med medaljer og pokaler fra DGU.

Greenkeeperne fik stor ros fra DGU og spillerne for en god og svær bane med hurtige og fine greens samt velplejede bunkers, ligeledes fik restaurant Birdie ros for god mad og forlænget åbningstid. Fra matchudvalget skal der lyde en stor tak for hjælpen til ungdomsafdelingen i klubben som tog sig af jobbet som fore caddies begge dage.

Som en af de 15 årige drenge sagde: “Mit hold stod lige med +6 da vi var ved hul 17, så tog jeg mig sammen og lavede en eagle på hul 18”. Sådan.

Matchudvalget

Klaus Bønløkke

Her er linket til siden med resultater.