Sø-jagt på bolde – beretning fra juniorcamp

I fredags var jeg på junior camp i Roskilde Golf Klub, som ungdomsafdelingen havde arrangeret. Det var mit første år, så jeg var lidt spændt på, hvordan det skulle gå, men det var rigtig hyggeligt og, vi prøvede en masse andre måder at spille golf på.

Jeg kom kl. 9 lørdag morgen. Først var der en lille morgenopvarmning, hvor vi løb. Så var vi varme og kunne gå i gang med at undervise de små. Det var interessant at prøve at være træner. Efter det gik vi ned til puttinggreenen, hvor vi spillede et spil, der hedder ”fuld svensker”. Det var meget hyggeligt.

Efter det gik vi par 3 banen, hvor vi kun måtte have en wedge og et jern med. Jeg valgte at tage et 7 jern og en 50 graders wedge med. Det var lidt mærkeligt at putte med et 7 jern, men det var meget sjovt og hyggeligt. Efter det gik vi ind i klubhuset, og spiste frokost, som bestod af fiskefilet og pommes frites. Vi så golf på fladskærmen, mens vi sad og spiste. Det var hyggeligt og med god mad. Efter maden fik vi lidt fri leg.

Kl.16 skulle vi så gå en halv runde golf på den store bane. Vi skulle gå to firebolde. Da vi kom ind, skulle vi tælle alle de point sammen, som man havde fået i hver firebold. Begge firebolde fik 79 point, så vi skulle tage en putte konkurrence.

Nu var det tid til aftensmad, så vi gik ind i klubhuset. Vi fik rigtig god mad, og det var meget hyggeligt. Efter aftensmaden skulle vi ned i søen på hul 5 på stor bane og fiske efter bolde. Det var meget sjovt, og vi fandt omkring ”2000” bolde. Efter at vi havde samlet bolde, gik vi op og rensede dem.

Nu gik vi tilbage til klubhuset, hvor Lasse og Emil stod klar med slik og skumfiduser. Efter vi havde hygget med at spise slik og grille skumfiduser gik vi ud og spillede natgolf med selvlysende bolde. Det var fantastisk at se bolden flyve rundt i mørket. Efter vi havde spillet nattegolf, var det sengetid. Vi sov inde i omklædningsrummene. Det var også meget hyggeligt.

Næste dag blev vi vækket ved, at Emil kom ind med en ske som han hamrede imod et grydelåg, og råbte ”stå op”. Så stod vi op og fik morgenmad. Efter morgenmaden gik vi ud på par 3 banen igen. Efter at vi havde gået par 3 banen, var junior camp slut.

På alle juniorernes vegne, vil jeg gerne sige tak for en dejlig junior camp.

Johannes V. F. Rasmussen