Eliten klar til kamp

Af Tutter Blume

Vores dygtige elitespillere har taget hul på golfsæsonen med fire gange vintertræning på træningsanlægget i Vallensbæk. Det foregik i stiv kulde og med en chill-faktor på mindst -20 grader under Lasses og Lenas kyndige ledelse.

Fredag den 6.4.2018 blev frost og sne i Vallensbæk skiftet ud en træningslejr med sol og 21 grader i Schloss Lüdersburg.

Humøret var højt fra morgenstunden fredag, hvor spillerne mødtes i klubben og derefter fordelte sig ud i bilerne og satte kursen mod Tyskland til Schloss Lüdersburg resortet, der ligger sydøst for Hamburg. Anlægget har to fulde baner – Old Course og Lakes Course

Fredagen gik med indkvartering fredag eftermiddag, selvtræning og middag. Nogle så Masters efter middagen og nogle dystede i forskellige spil.

Lørdag havde vi efter morgenmaden to timers træning på tre forskellige stationer: Putning, hvor Lasse kunne introducere nye teknikker, chip både med og uden forhindring foran og svingteknik på rangen, hvor Lena gav gode råd og input.

Lørdag kl. 13 og frem spillede alle i 4-bolde på Old Course. Det var et fantastisk anlæg at spille, og selv om dette ikke var ”Lakes Course”, var der vand i spil på samtlige huller alligevel.

Lørdag aften gik med en dejlig middag og hygge ved middagsbordet.

Søndag tjekkede vi ud og fik tidlig morgenmad, og derefter slog vi ud i nye 4-bolde fra kl. 8.00. Denne gang spillede vi Lakes Course, som var flot designet og rigtig spændende at spille. Ved hul 18 samledes vi alle og tog imod spillerne, efterhånden som de kom ind. Der var klapsalver, når nogle leverede særligt flotte præstationer på green. Herefter gik turen hjem til Danmark med en flok elitespillere, der havde fået tanket godt op både med sammenhold og med teknik.

Vi glæder os til sæsonen, og eliten er klar til kamp!

Vi håber, at I vil komme og være med til både glæde og gys og støtte spillerne i de kommende matcher.

En stor tak fra alle spillerne skal lyde til klubben og til Lasse og Lena for en helt fantastisk tur. Spillerne er klar til at kæmpe for klubben for hvert et point derude.