Frist 13/9 – klubmesterskaber – slagspil, hulspil og stableford

Nu nærmer tiden sig til klubmesterskaber 2017. Sidste år spillede vi ud over slagspilsmesterskaber og hulspilsmesterskaber også en single stableford championship (mixed). Det var en succes, så det bliver der også mulighed for i år. Sidste år var der kun en dame/junior pige, der tilmeldte sig senior, dame-, veteran dame- og junior pige rækkerne. Vi har derfor besluttet i år kun at lave en damerække uden aldersbegrænsning.

Klubmesterskaber 2017 spilles på følgende datoer:

• 16. – 17. september (slagspil og stableford)
  • 23.- 24. september (hulspil)
  • Tilmeldingen slutter onsdag d. 13. september kl. 23.59

Bemærk, at du kun kan melde dig til mesterskaberne for slagspil ELLER stableford – ikke begge på én gang.

Slagspilsmesterskaber 16. – 17. september – rækker:

Herrer (åben række uden aldersbegrænsning)

• 54 huller (18+18 huller lørdag og 18 huller søndag) max antal deltagere 60 – først til mølle. Cut efter 2. runde (16 bedste spiller 3. runde søndag).

Damer (åben række uden aldersbegrænsning)

• 36 huller (18 huller lørdag og 18 huller søndag) max antal deltagere 18 – først til mølle

Senior herrer (spillere der pr. 31-12-2017 er 50-59 år)

• 36 huller (18 huller lørdag og 18 huller søndag) max antal deltagere 12 – først til mølle

Veteran herrer (spillere der pr. 31-12-2017 er 60 år og derover)

• 36 huller (18 huller lørdag og 18 huller søndag) max antal deltagere 12 – efter først til mølle princippet

Junior drenge (spillere der pr. 31.12.2017 er 18 år eller derunder)

• 36 huller (18 huller lørdag formiddag og 18 huller lørdag eftermiddag) max antal deltagere 24 – efter først til mølle princippet

Man kan vælge at stille op i to rækker, hvor den ene række skal være herrerækken. (eks.: herre og junior drenge).

For de senior herrer og veteran herrer, som stiller op i både herrerækken og egen række gælder følgende: Senior herrer og veteran herrer, som deltager i herrerækken og klarer cuttet er 1. runde lørdag og 3. runde søndag tællende i deres egen række. For dem, der ikke klarer cuttet, er 1. runde lørdag i herrerækken tællende i egen række og de spiller 2. runde i egen række søndag.

Der skal være mindst fire deltagere i en række for at mesterskaberne afvikles.

2. runde lørdag starter ca. kl. 12.30.

Startliste med deltagernes endelige starttidspunkt lørdag d. 16/9 offentliggøres torsdag d. 14. sept. kl. 17.

Startliste for deltagere søndag d. 17/9 offentliggøres lørdag aften.

Alle mesterskaber i slagspil, tæller som kvalifikation til hulspils mesterskaberne.

Samtidig med klubmesterskaberne i slagspil afholdes single stableford championship mixed

• Afvikles i en række – max antal deltagere 60 – efter først til mølle princippet
  • Afvikles over 36 huller (18 huller lørdag + 18 huller søndag) med cut efter 18 huller – de 16 bedste spiller om søndagen

Hulspilsmesterskaber 23.-24- september

• Herrer 16 deltagere (8.dels- og kvartfinaler lørdag, semi- og finale søndag)
  • Damer 16 deltagere (8.dels- og kvartfinaler lørdag, semi- og finale søndag)
  • Senior herrer 4 deltagere (semifinaler lørdag, finale søndag)
  • Veteran herrer 4 deltagere (semifinaler lørdag, finale søndag)

Der afholdes samlet præmieoverrækkelse for både slagspil, stableford og hulspil efter finalerne i hulspil søndag d. 24. september – cirka kl. 16.

Matchudvalget d. 14. august 2017.