Sjov eftermiddag med glade børn

Lørdag den 5. august 2017 blev der afholdt ”DGU Junior uge” i Roskilde Golf Klub kl. 11-15. Det var Vinni Smith, der arrangerede, og havde medbragt to lækre hjemmebagte kager.

Alle interesserede forældre/bedsteforældre kunne møde frem med deres børn. Der kom flere spændte ungdommer, heriblandt Hanna, Emma, Johan og Laurits. Og så kom der selvfølgelig en masse af vore dygtige ungdomsspillere, som gerne ville have et stykke af Vinnis kage (og et par enkelte sultne seniorer).

Vi startede på driving rangen og havde lånt mikro/junior golfudstyr af Emil fra proshoppen. Vi var også på putting green og på den lille øvebane bag bagroom’et. Der var endda mulighed for at man kunne få en is i Restaurant Kontoret. Og så havde vi fået nogle DGU ”Junior uge” poser med bolde, tees, caps, mm., som de fremmødte børn/unge fik.

Det blev en sjov eftermiddag med glade børn.

Vi håber naturligvis, at nogle af de fremmødte har fået lyst til at prøve golfspillet igen, og vi er klar til at byde nye medlemmer velkommen. Her på hjemmesiden kan man finde information om, hvordan man bliver medlem, samt hvilke træninger, der tilbydes. Og så kan man altid henvende sig i proshoppen hos Lasse, Martin og Emil for at høre lidt mere.

”Junior uge” arrangementet blev annonceret på Roskilde Golf Klubs hjemmeside og på Facebook, og det er et initiativ, som Dansk Golf Union har opfordret alle danske golf klubber til at afholde i uge 31.

Udover Vinni som arrangør hjalp Emil, Johannes og jeg med arrangementet. Stor tak til Vinni for initiativet. Og tak til Johannes og Emil for hjælpen.

Ungdomsudvalgshils
Søren Frøsig Rasmussen