Sådan gik det eliteholdene

2017-05-07 RGK 1-hold damer spil 1Af Tutter Blume

Lørdag og søndag 6-7. maj 2017 tog vi fat på 1. spilleweekend i Danmarksturneringen, og alle Roskilde  Golf Klubs elitehold var i aktion. Spilleformen er hulspil – i foursomes og singler.

Det blev til masser af fantastisk golfspil og masser af drama. Chefpro Lasse Frölich, som selv spillede på herrernes 1. hold, udtalte efter weekenden:

”Der er ingen tvivl om, at vores elitehold kommer op mod meget svære modstandere i alle puljer i denne sæson. Jeg er virkelig stolt over at se vores hold gå til biddet med spilleglæde, dygtighed og seriøsitet. Der er sket en stor udvikling på tværs af vores hold, og der er er en enorm vilje til stede til at repræsentere klubben på allerbedste vis.”

Formand for eliteudvalget, Torben Madsen, udtalte efter weekenden:

”Alle de kræfter, både fra klubben og ikke mindst de frivillige, der er lagt i junior- og elitearbejdet bærer nu frugt! Vores spillere får meget positive kommentarer ude omkring. De repræsenterer klubben på fornem vis, og Roskilde Golf Klub er en klub, som er blevet attraktiv. En klub, man lægger mærke til. Tak for elitens indsats i weekenden.”

Klubben takker alle fremmødte tilskuere og medlemmer for at være med til at støtte vore hold.

Holdkaptajnerne har indsendt små beretninger og stemningsbilleder fra weekenden, som du kan læse nedenfor:

Her kan du gå direkte til resultatoversigten for samtlige elitehold.

2017-05-07 RGK 1-hold herrerHerrernes 1. hold (1. division)

Emil Lindvig Nielsen, holdkaptajn for 1. holdet:

”Vi tabte desværre 14-4 mod lørdagens modstander Næstved men havde hele fem kampe i singlerne, der først blev afgjort på hul 18. Så de små marginaler var ikke på vores side.”

Søndag spillede vores dygtigste herrer mod Korsør, der bl.a. havde medbragt to tourspillere, nemlig Mark Flindt Haastrup og Michael Jürgensen. Det blev til en vanvittigt spændende og nervepirrende omgang, hvor RoGK kun lige tabte med marginalerne – stillingen 8-10. Alle kæmpede til det sidste. 1. holdet ligger dermed på en 4. plads i puljen efter første divisionsweekend.

2017-05-07 RGK 1-hold dame paraplyDamernes 1. hold (2. division)

Andrea Lima, holdkaptajn for Elitedamerne:

”Lørdag mødte vi alle op i højt humør og klar til at spille den første divisionsmatch. På trods af, at det var lidt koldt, så skinnede solen på os, og kl. 9.10 sendte vi den første single afsted mod Køge. Der blev kæmpet bravt og Roskildes elitedamer blev vinder af matchen med resultatet 8-1.

Søndag spillede vi på Kokkedals dejlige bane, hvor vi sendte den første single afsted i regnvejr kl. 11.20. Der blev kæmpet, men Kokkedaltøserne er seje, og de vandt 2 af 3 singler og i foursome. Resultatet blev 7-2 til Kokkedal. På trods af nederlaget søndag var humøret højt, og alle var glade. Tak for en fantastisk weekend til både supportere, caddies og spillere! Efter første divisionsweekend er vi på 3. plads i puljen.
2017-05-07 RGK 2-hold herrer spilHerrernes 2. hold (3. division)

Johnni Mannich Nielsen, holdkaptajn 2. holdet:

” Vi spillede lørdag i Ledreborg, hvor vores drenge kæmpede bravt til UG. Vi vandt 8-6 med en masse godt spil.

Søndag skulle vi møde CGC hjemme. Vi spillede godt, men marginalerne var ikke på vores side. Vi tabte 6-8.

Status på første weekend er, at vi er rimeligt tilfredse med resultaterne, og vi ser frem til næste divisionsweekend. Pt. er vi nr. 2 i puljen. Forza Roskilde.”

2017-05-07 RGK 3-hold herrerHerrernes 3. hold (Kvalifikationsrækken)

Gerhard Klaschka, holdkaptajn 3. holdet:

“Resultatmæssigt bød weekenden på en blandet fornøjelse. Lørdag mødte vi et meget rutineret hold fra Dragør, som på matcher var noget lavere i handicap end vores drenge, så vi kunne godt se at det ville blive vanskeligt. I mange matcher fulgte vi egentlig ret godt med, men vi havde ikke lige heldet, når vi havde brug for det, så mange bolde faldt ud til Dragørs fordel, og det lykkedes alene Sofus Hansen at vinde sin match. Vi fik altså det, der populært kaldes ‘en snitter’ på 12-2 – til et bedre hold på dagen.

Det er derfor stærkt, at holdet dagen efter ikke lod sig påvirke af det nederlag men i stedet rejste sig og i den grad kørte ’City Boys’ (som vi kaldte holdet fra City Golfklub) over. Ingen svigtede, og med en samlet sejr på 14-0 fik vi tanket selvtillid igen. Nicklas Mølholm var oven i købet så suveræn, at han vandt sin match på hul 11 med 8 op og 7 igen. Et andet udfald fra weekenden synes måske at være, at vi har skabt en alternativ foursome med Kasper Greve og Andreas Groth, hvilket betyder at vi kan benytte Gustav Klaschka og hans lave hcp. i singlerne, der så giver de øvrige singler, Nicklas Fischer og Sofus Hansen, Christian Kindall og Nichlas Tarp bedre arbejdsbetingelser.

Samlet set trods alt en god weekend, hvor vi begge dage fik ros af vores modstandere for at være et meget venligt, gæstfrit og velopdragent hold at spille mod, og det kan drengene og klubben absolut være stolte af. Vi ligger p.t. på en 2. plads i puljen.”

Senior (1. division)

Seniorerne tabte lørdag 13-1 til Simons på udebane og søndag 2-12 til Kokkedal på hjemmebane og ligger sidst i puljen.

Veteran (2. division)

Veteranerne vandt lørdag 10-4 over Furesø på hjemmebane og tabte knebent søndag med 8-6 til København på udebane. Veteranerne ligger p.t. på en 3. plads i puljen.