Flotte anmeldelser af hjemmesiden

Med masser af rosende ord og næsten ingen kritikpunkter kom Roskilde Golf Klubs nye hjemmeside rigtig godt fra start i 2016.

Hjemmesiden blev lanceret i februar, og har nu fungeret i næsten et år. Informationsudvalget har derfor gennemført en brugerundersøgelse, og resultatet af den passer flot med, hvad medlemmerne undervejs i løbet af året har givet udtryk for, nemlig at hjemmesiden både fungerer godt og bliver brugt flittigt.

”Det er dejligt, at vi har fået løftet informationsniveauet markant. I brugerundersøgelsen får vi mange rosende ord, og det er jeg rigtig glad for. Det er en belønning for den ekstra indsats, vi har sat i værk sammen med en masse andre initiativer, der alle har haft som formål at samle klubben, styrke fællesskabet og gøre alle aktiviteter synlige for alle medlemsgrupper – inklusiv helt nye medlemmer,” siger Jens Krøis fra bestyrelsen, der er bestyrelsens repræsentant i informationsudvalget.

”Hjemmesiden har sammen med hyppige mails og god service fra sekretariatet løftet informationsniveauet og været med til at give betydeligt mere tilfredse medlemmer. Det kan vi alle sammen mærke i hverdagen. Målsætningen er fortsat, at den gode kommunikation skal fortsætte. Al central information skal først og fremmest fremgå af hjemmesiden. Den er omdrejningspunktet for al vores videndeling, så Facebook, opslagstavler og lignende er alene et eventuelt supplement,” siger Jens Krøis.

De positive kommentarer handler bl.a. om, at hjemmesiden…

• bliver løbende ajourført
  • indeholder god information om, hvad der foregår i klubben og på banen
  • er pæn og overskuelig – og grafisk og logisk godt opbygget
  • er levende og dynamisk
  • er skrevet i en god tone og let læseligt sprog
  • har godt billeddækning
  • er meget bedre end den gamle

Desuden bliver kommunikationen generelt nævnt positivt, herunder nyhedsmails til medlemmerne, men også de medlemsmøder, som bestyrelsen hen over året har indkaldt til.

”Den nye hjemmeside har virkelig været overraskende god og givende på mange måder – stor ros til de personer, som har fået dette op at køre, for hvis kommunikationen ikke er ok, så bliver hjemmesiden ikke brugt. Der er mange gode detaljer, både med hensyn til greenkeeper, banens tilstand og de hurtige tilbagemeldinger, når noget sker eller ændrer sig. Der er også mange gode billeder fra diverse arrangementer. Godt gået infoudvalg,” lyder rosen bl.a. fra Kurt Christensen, og hans kommentar rammer mange andres holdning.

Informationsudvalget bad også om forslag til forbedringer, og her kom der blandt andet følgende:

• Flere kamp- og turneringsresultater
  • En side med de mest almindelige golfregler
  • Synliggørelse af divisionsspillerne
  • Der mangler stadig lidt billeder af kontaktpersoner
  • En side, hvor der bliver udbudt brugt golfudstyr til køb eller bytte
  • Mere information fra klubberne i klubben og fra trænerne
  • Nye retter og dagens/ugens menu i restauranten
  • Organisationsplan, information om diverse udvalg samt bestyrelsens ansvarsområder mangler

40 medlemmer medvirkede i undersøgelsen.

Det er stadig muligt at komme med kommentarer og ideer til hjemmesiden. Infoudvalget og webmaster vil løbende holde øje med input.

Tirsdag den 9. februar kl. 19 holder informationsudvalget et møde for alle informationsansvarlige i udvalg og klubber i klubben. Målet er at få et mindst lige så godt informationsniveau i 2017 som i 2016, og udvalget ser meget gerne, at endnu flere bidrager med at skrive før og efter arrangementer og også tager billeder.