Fire friske klar til vinter i restauranten

Allan, Majken, Laura og Maja har haft en travl sæson i restauranten i Roskilde Golf Klub. Og den er ikke slut endnu, selv om aktivitetsniveauet er faldet drastisk i takt med, at temperaturen er faldet og de mange forskellige grupperinger har haft deres sæsonafslutninger.

Restauranten holder fortsat åbent – her fra 1. november kl. 10-16 hver dag – køkkenet lukker dog kl. 15. Selv om menukortet langt fra er lige så stort som om sommeren, så er der stadig mulighed for at få smørrebrød og forskelligt lunt, fx fiskefilet, burger og pariserbøf.

Lukket for mad i februar

Der er dog én måned, hvor der alene bliver serveret drikkevarer og evt. et stykke kage. Det er i februar, hvor klubbens forpagterpar, Majken og Allan, helt holder ferie. En velfortjent en af slagsen, når man kigger på klubbens medlemsundersøgelse. Som tidligere nævnt har restauranten fået meget tæt på topkarakter inden for kvalitet, service og pris, og Allan selv er da også en glad mand.

”Vi har fået en god start, og rigtig mange har været søde at rose os. Det kan vi kun være taknemmelige for. Jeg synes også, man kan fornemme, at vi har fået klubånden tilbage. Det er dejligt at mærke. Jeg håber virkeligt, at vi kan leve op til karaktererne næste sæson”, siger Allan efter en sæson, hvor antallet af fridage kan gøres op på én hånd.

”Men hver dag har været en ny og god dag, så det er gået fint”, siger Allan med sin vanlige formulering. Alligevel glæder han sig til at holde lidt sammenlagt fri i februar og håber også i fremtiden at kunne lægge nogle faste fridage ind.

”Vi har fået vores liv lagt totalt om, men det giver også nogle muligheder for at holde fri på andre tidspunkter end i weekenden, specielt nu hvor vi har nogle gode hjælpere”.

De fire friske + hjælpere

Laura har været med fra starten og er fortsat den, der primært tager sig af betjeningen bag disken. Derudover er Maja kommet til – hun er delikatesseassistent og styrer primært smørrebrødet. Endelig er der så Allan og hans kone, Majken, som efter sommer nu også er fuldtid i restauranten. Disse fire har i højsæsonen haft ekstra hjælp af en række unge på hverdagsaftener.

”Det er sjovt, men der har også været travlt, så der er masser af ideer, jeg endnu ikke har nået at føre ud i livet. Det er fx specielle madtema-aftener, take away og lignende. Vi må se, om der er noget af det, vi gennemfører i 2017. I år har der i forvejen været masser af aktivitet – både om dagen, mandag til torsdag om aftenen og i weekenden”.

Her kan du se restaurantens åbningstider og kontaktoplysninger.

På billedet er der Allan, Majken, Laura og Maja.

2016-10-restaurant-kontoret-1