Juniorafslutning med kåring af Andreas og Nikoline

2016-09-rgk-mikroafslutning-1Efteråret er indtådt og det er lig med afslutning på junior/mikro sæsonen. Torsdag den 29. september blev årets sidste torsdagsmatch samt kårign af årets junior/mikro afholdt.

Se flere billeder fra dagen nederst.

Traditionen tro havde ungdomsudvalget arrangeret afslutningsmatch med efterfølgende middag i Restaurant Kontoret for spillere og familier. Mikroafdelingen var også med og afholdt deres eget afslutningsspil, og deltog i den fælles middag.

Vinni Smith havde bagt lækker juniorkage, så ingen skulle starte matcherne ”sukkerkolde”. Og kage, det er noget juniorgolfere holder af. Der blev gået til den. Stor tak til Vinni.

Torsdagsmatchleder Jørn Kristiansen tog imod scorekort fra alle juniorspillerne (og der kom mange, ca. 32 spændte juniorer). Jørn havde bestemt, at der skulle spilles ”foursome” på de første ni huller. Juniorerne blev fordelt på hver af de første otte huller til gunstart kl. 16.30. Henrik Viemose og Søren Frøsig (forældre) måtte træde til, da der manglede to juniorer for at foursome’rne kunne gemmeføres. Den første halvdel af matchen blev spillet i regnvejr, som heldigvis skiftede til solskin og vi var nogenlunde tøre, da vi kom i hus kl. ca. 18.20.

2016-09-rgk-juniorafslut-09Og det var heldigt vi kom ”hjem” inden kl. 18.30, da det netop var tidspunktet, hvor forældre og søskende var inviteret til Restaurant Kontorets lækre lasagne, pomfritter og salater med efterfølgende kæmpe isbord. Der kom flere end forventet (super dejligt at se så mange støtte op om arrangementet – dem der glemte at tilmelde sig, husk det gerne til næste år!) og heldigvis havde Allan og Majken lavet rigelig mad. Stor tak til Restaurant Kontoret.

Inden middagen bød Lasse Frølich og Søren Frøsig velkommen.

Jørn kæmpede med at finde tre torsdagsmatchvinderhold, da mange havde fået flotte scores. Det lykkedes selvfølgelig vor dygtigt torsdagsmatchleder at finde de tre junior vindere, der blev:

• 1. pladsen: Casper og Nicklas
  • 2. pladsen: Rasmus og Jacob
  • 3. pladsen: Lukas og Bjarke

Til lykke til vinderne.

Med stor tak til Schrøders metal A/S, som havde sponsoreret golfbolde fandt Jørn også heldige vindere af bolde (via lodtrækning).

Der skal lyde en stor tak til Jørn for alle tiders afslutningsmatch.

Anne-Sofie, mikroleder, havde fornøjelse af at have et par af sine stjernespillere med, og her blev det Nikoline, der blev årets mikro (tillykke til Nikoline).

ROGK bestyrelsen (Kim, Torben og Michael) kiggede forbi for at lykønske vinderne og hilse på juniorerne og mikroerne. Ungdomsudvalget er glade for den store støtte vi har fra bestyrelsen. Tak.

Lasse Frølich havde æren af at afsløre årets junior………….

………Som i år blev……………………..

Vores protræner, Lasse Frølich, med "Årets junior", Andreas Groth Christensen
Vores protræner, Lasse Frølich, med “Årets junior”, Andreas Groth Christensen

Andreas Groth Christensen

Andreas fik, udover titlen, en ny lækker golfbag med div. tilbehør og lykønskninger fra alle de andre juniorer.
Der skal lyde et kæmpe velfortjent til lykke til Andreas samt en stor tak til sponsorerne, heriblandt Frølich Golf, Schrøders Metal og Filtenborg.

Se listen med tidligere års vindere af titlen “Årets junior”.

Sidst, men ikke mindst, vil jeg gerne takke ungdomsudvalget (Vinni Smith, Tina Donstrup, Anne Sofie Siebuhr, Lasse Frølich, Jørn Kristiansen og Thomas Boas) for en stor indsats med at få et godt juniorår afviklet. Vi kommer stærkt tilbage med programmet for 2017 , og vi glæder os til at starte træningerne igen i april.

Tak for i år. Husk, at I skal være hjertelig velkomne til at komme i Roskilde Golf Klub selv om træningerne er sluttet for i år. Håber at se mange af jer i efteråret/vinteren.

Stor junior golfhilsen og på snarlig gensyn

Søren Frøsig Rasmussen
Ungdomsudvalget