Oprykning og mindeværdig kamp for seniorholdet

Klubbens seniorhold i 2. div. øst, som i lørdag spillede oprykningskamp mod Helsingør i Greve, og det endte med en flot sejr og dermed oprykning.

Holdet i weekenden bestod af:

• Damesingle Else Juul
  • 1. herresingle: Carsten Nielsen
  • 2. herresingle: Jan B. Nielsen (holdkaptajn)
  • 3. herresingle:  Ole Haslund
  • 4. herresingle: Torben Svendsen
  • Mixed foursome: Andrea Lima og Ole Daugaard

Der var afbud fra Dorte Pyll, som i weekenden spillede EM for damehold. Torben Larsen sad over og i stedet var holdet blevet forstærket med Carsten Nielsen, som i sæsonen har spillet på Roskildes 3. divisionshold.

Holdet vandt en kneben sejr over Helsingør på 8-6. Kampen blev næsten for spændende.

Vores mixed foursome vandt en overbevisende sejr på 7-5, og var som de første færdige og dermed var 4 point sikret. Singlerne tæller 2 point og da både Else, Carsten og Ole Haslund tabte deres singler, mens Jan B. vandt sin single var stillingen efter disse kampe 6-6.

Fantastisk comeback i afskedskampen

Torben Svendsen havde inden oprykningskampen proklameret, at det var hans sidste kamp for seniorholdet – næste år spiller han veteran. Vi håbede alle, at Torben kunne slutte med maner og dermed sikre sejren eller i det mindste et omspil ved et uafgjort resultat. Desværre var hans modstander særdeles godt spillende og efter 11 huller var Torben 4 nede.

Torbens evne til at holde bolden i banen samt hans solide korte spil gjorde imidlertid, at han kom lidt tilbage i kampen. Han vandt hul 12. Det 13. hul blev delt og Torben var stadig 3 nede. Nu trådte Torben imidlertid i karakter og han vandt efterfølgende hul 14, 15 og 16. Stillingen var nu lige med to huller igen. Håbet levede.

På hul 17 – et par 3 hul på ca. 170 m med vand langs hele højre side og med en lidt hård modvind – slog Torben sin driver som kurvede svagt mod højre – et øjeblik tæt på vandet, men endte på greenen, ca 4 m fra pinden. Modstanderen sendt et jern med en kraftig fade direkte ud i søen, droppede og slog op ca. 3 m fra pinden. Torben holede herefter puttet for en birdie og var nu en op i kampen. Sejren var næsten i hus, krævede blot en deler på sidste hul. Som sagt så gjort –  hul 18 blev delt og Roskilde vandt oprykningskampen.

Torben Svendsen leverede en mindeværdig afslutning og stor var glæden hos samtlige spillere, også fordi Torben efterfølgende trakterede hele holdet med frokost. Tak til Torben for hans indsats på seniorholdet gennem mange år, og held og lykke med veteranerne til næste år.

Næste sæson spiller Roskildes seniorhold igen i 1. division og modstanderne bliver her Rungsted, Kokkedal og Simons. Vi glæder os.

Brug for tilgang af nye spillere

Samtidig skal der lyde en opfordring til herrespillere og damespillere over 50  år eller som fylder 50 år i 2017, og som er interesseret i at prøve kræfter med seniorholdet. Vi har brug for tilgang af nye spillere til holdet, så opfylder du alderskravet og er du herrespiller og har et hcp på 5 eller derunder eller damespiller og har et hcp på 10 eller derunder, så tøv ikke med at kontakte holdkaptajnen.

Her kan du se kontaktoplysningerne for klubbens divisionshold.

Jan Birger Nielsen
Holdkaptajn

PS: Holdet fik af DGU overrakt en pokal, som kommer til at stå på pokalhylden i klubhuset, når den er endeligt graveret.