Kommer der en ny rating af banen?

2016-05 JB match 07Hvordan kan det være, at mine tildelte ekstra slag ikke svarer til, hvor svære hullerne er?

Det spørgsmål har mange sikkert stillet sig – fx er der mange, der oplever, at hul 14 er et af de absolut sværeste, selv om det kun har handicapnøgle 9. Og hvad med hul 11, hvor teestederne nu er flyttet endnu længere tilbage – og hvor de længstslående nu skal starte med at slå over en sø. Det er nu blevet meget svært at lave par på dette hul.

På klubbens informationsmøde torsdag den 12. maj blev der stillet flere spørgsmål omkring dette – og chefgreenkeeper Nick Bosholdt fortalte, at det sagtens kan komme på tale med en ny rating af banen.

– I første omgang er det nye teested på hul 11 en forsøgsordning, som vi følger meget nøje. Der er ingen tvivl om, at hul 11 er blevet sværere, og også mere udfordrende. Og jeg er enig i, at handicapnøglen ikke er helt retvisende. Næste gang, banen skal rates vil vi gøre meget mere brug af statistikkerne fra scorekortene, sagde Nick Bosholdt, som ikke kunne sætte en præcis tid på, hvornår banen bliver ratet igen. Meget afhænger af, hvordan det går med forsøget på hul 11.

Læs også: