Bestil tid, udskriv scorekort – og meld afbud, hvis du ikke kommer

Det er nye tider i Roskilde Golf Klub – bogstaveligt talt. Klubben har fået ny restauratør, ny daglig leder, ny hjemmeside, og der er flere nye ting på vej omkring banen.

På informationsmødet torsdag den 12. maj fortalte chefgreenkeeper Nick Bosholdt om vedligehold og planerne for banen. Her kan du læse om, hvad der er på vej.

På mødet blev der også lanceret en opstramning af, hvad vi ALLE skal gøre, når vi skal ud og spille på banen.

Alle skal bestille tid og udskrive scorekort – hver gang

Det handler kort sagt om, at vi alle skal bestille tid, vi skal alle udskrive et scorekort, før vi går ud på banen – og vi skal alle huske at afbestille tiden, hvis der sker noget, så vi ikke kan komme alligevel.

• Det er altså slut med bare at gå ud på banen at spille uden at have bestilt tid på forhånd.
  • Det er også slut med at gå direkte fra parkeringspladsen over til første tee og slå ud – du SKAL ind via computeren i klubhuset og udskrive et scorekort.
  • Endelig vil der blive holdt øje med, hvem der ikke lever op til de skærpede regler.

Det lyder meget diktatorisk, og reglerne bliver da også indført for at de skal overholdes. Men bare rolig: Sekretariatet vil hjælpe og støtte, så alle får råd og vejledning.

Scorekortet er adgangskortet til banen

Men hvorfor denne ændring? Hvis jeg har bestilt min tid i Golfbox, så må det vel være godt nok?

Nej, det er det ikke længere, og formand Kim Møller Behrend forklarede på informationsmødet, at baggrunden først og fremmest er at få flere medlemmer ud og spille og samtidige sikre, at tidsbestillingen i GolfBox også svarer til de spillere, der går rundt på banen.

Endelig er det nu sådan, at scorekortet med tid og DGU-nummer samtidig er adgangskortet til banen.

Som medlemmer får vi fra i år ikke længere mærker til at hænge på bag’en, der dokumenterer, at vi er medlem af Roskilde Golf Klub. Bestyrelsen har besluttet ikke at bruge penge på at indkøbe og udlevere disse mærker. I stedet er scorekortet dokumentationen for, at du har ret til at spille på banen – enten som medlem eller som gæst.

Så det er scorekortet, som klubbens baneservice skal kigge efter, når de kommer rundt, når vi spiller derude.

Der er samtidig også flere muligheder på vej på scorekortet, ligesom klubben arbejder med flere tiltag, der kan øge tempoet og oplevelsen på banen.

På scorekortet kommer der i fremtiden mulighed for at udskrive specielle forholdsregler, der gælder den konkrete dag, der kan komme tider på, hvor man helst skal være på bestemte tidspunkter, så hastigheden passer. Der kan også komme reklame for bestemte klubaktiviteter. Det bliver der øvet på i løbet af sæsonen.

Læs også: