Se billeder, referater og resultater fra eliteholdene

Hele weekenden den 23. og 24. april har der været spillet kampe med mange af Roskildes elitehold. På denne side bliver referaterne samlet, efterhånden som de kommer. Og vi har også fået en side, hvor alle stillinger og resultater bliver opdateret helt automatisk.

2016-04 Elitedamerne i sne

Elitedamerne vandt deres første kamp i 1. division

Af Tutter Blume

2016-04 Elitedamer - Nikki og Celine varmer op i Køge lørdag
Nikki og Celine varmer op i Køge.

Elitedamerne er rykket op i 1. division i år, og der var spænding op til den første spilleweekend i Danmarksturneringen, hvor begge matcher var på udebane. Lørdag den 23. april spillede Elitedamerne mod Køges meget skarpe damer, og vores damer kæmpede bravt. Det blev til en overbevisende sejr i den ene af formiddagens foursomes, men resten af stikkene tog Køge, så slutresultatet lørdag blev 10-2 i Køges favør.

Søndag skulle damerne til Korsør og spille. Der var masser af snevejr i Korsør, og hele banen var belagt med sne. Derfor var der lidt spænding om, hvorvidt matchen overhovedet kunne gennemføres. Men med 2½ timers udsættelse, masser af kaffe, hygge og croissanter i cafeen kunne matchen endelig sættes i gang med gunstart på banen.

Roskildes Elitedamer trodsede kulde og sne og tog ”formiddagens” to foursomes suverænt hjem med cifrene 3&1 og 9&8. Der blev vist forrygende sikkert spil. I eftermiddagens singlematcher vandt damerne den ene single med 4&3 og delte en af de andre.  Og dermed kunne vi alle konstatere, at Roskildes Elitedamer præsterede deres første sejr i 1. division øst med slutresultatet 5-7 i Roskildes favør. Det skete med en stor og fokuseret indsats fra Elitedamernes side.

Godt spillet, damer! Tillykke med sejren!

Kristine og Trines foursome lørdag.

2016-04 VeteranholdetVeteranholdet i 2. division fik en god start på sæsonen, men der er stadig et stykke arbejde tilbage, før en eventuel sejr nr. 2 kommer hjem.

Det skyldes, at kampen søndag i Sydsjælland blev afbrudt på grund af hagl og sne, så spillerne skal igen en tur sydpå en dag i løbet af de næste par uger for at få afviklet de sidste kampe.

Dagen inden kom holdet imidlertid godt fra start med en sejr på 12-2 over Nexø på hjemmebane.

Den 9. maj spillede holdet så den udsatte kamp færdig mod Sydsjælland – noget af en kontrast vejrmæssigt, første del i hagl og sne og nu i dag i høj sol og 23 grader.
Holdet havde en række gode kampe og vandt 9-5 – og har nu maksimum point 4 for to kampe.

Næste match er 28/5 mod Næstved hjemme og 29/5 mod Neksø på Bornholm.

Bruttotruppen til veteranholder er:

• Leif Hansen
  • Ole Madsen
  • Jørgen Buch Madsen
  • Leo Skive
  • Poul Madsen
  • Ole Filtenborg
  • Hans-Henrik Hagelund (holdkaptajn)
  • Lisbeth Jonstrup
  • Marianne Hagelund
På billedet er: Torben Svendsen, Else Juul, Ole Haslund, Karsten Jensen, Jan Birger Nielsen, Dorte Pyll og Ole Daugaard.

I weekenden spillede seniorholdet mod henholdsvis CGC og København. Begge kampe blev spille på udebane.. Det var et par rigtig spændende matcher, og ingen af kampene var afgjort før sidste hold – vores foursome med Dorte og Ole Daugaard – havde færdigspillet. Det var endda så spændende, at begge matcher ikke var afgjort før sidste put var i hul på afslutningshullet.

Mod CGC var vi efter singlerne sikre på mindst et uafgjort resultat – forusomen afgjorde matchen, idet Ole Daugaard holede et 5 meter put til en sejr på 1-0 og dermed vandt vi kampen 9-5.

Mod København var stillingen 6-4 i Københavns favør efter singlerne var færdigspillede. Inden sidste bolds udslag på hul 18 var Roskildes foursome oppe med en. Roskildes foursome sluttede af med en bogie på par 3 hullet, og nu havde Købehavn chancen for at vinde hullet og dermed dele matchen og sikre København en sejr på 8-6. Imidlertid missede vores modstander et put på 3 meter for par og dermed vandt Roskilde denne match, som sikrede os sejren på 8-6.

Vi har derfor et rigtig godt udgangspunkt for de resterende kampe, hvoraf 3 ud af 4 kampe er på hjemmebane. Seniorholdet fører nu puljen med max point 4.

Jan Birger Nielsen.