Åbent hus søndag – også for kommende golfere med handicap

Dansk Rehab-Golf, Roskilde og Roskilde Golf Klub indbyder til en ”kom og se/prøv selv” dag i Roskilde Golf Klub søndag den 17. april kl. 10-14. Det er i forbindelse med Golfens dag”.

Rehab-golf er golfspil brugt som led i genoptræningen af personer med svært handicap. I Roskilde Golf Klub underviser vi i rehab-golf efter tysk forbillede. Rehab-golf har eksisteret i Tyskland i over 50 år og er af eksperter blevet anerkendt som en af de mest effektive metoder til genoptræning af personer med svært handicap.

Rehab-golf spilles på europæisk plan af senhjerneskade og andre med neurologisk handicap, ben- og armamputerede, blinde og døve, kørestolsbrugere, og udviklingshæmmede. Ja alle typer for handicap. I Dansk Rehab-Golf, Roskilde modtager vi medborgere med alle typer af svære handicap.

Vi er p.t. i Dansk Rehab-Golf, Roskilde ca. 15 personer med svære handicap, de fleste er halvsidigt lammede efter slagtilfælde. Men vi træner alle flittigt og hygger os meget sammen på den særlige handicapvenlige golfbane i Roskilde Golf Klub.

Her kan du læse mere om Rehab-golf i Roskilde.

Det er gratis at deltage i træningen, som er både sjov og effektiv. Alle er velkomne – også mennesker med svære handicap.

Dansk Rehab-Golf, Roskilde stiller gratis udstyr til rådighed, og det er muligt for svært gangbesværede gratis at låne en golf-el-scooter under træningen.

Er der spørgsmål eller kommentarer, er I velkomne til at henvende jer til undertegnede, som har 20 års erfaring med Rehab-Golf

Efter introduktionen på “Golfens dag” byder golfklubben på en forfriskning.

Dansk-Rehab-Golf, Roskilde
Hans Møllegaard

Her kan du finde Hans Møllegaards kontaktinformationer og læse om Rehab-golf i Roskilde.

Her kan du læse mere om Golfens dag.