Fuldt hus til fantastisk foredrag, mad og vin

2016 RGK Hartoe foredrag 4Der var fuldt hus i golfklubben onsdag aften den 3. februar, hvor der blev budt på noget til både øje, øre og mund.

Til højre og nederst på siden kan du se nogle billeder, som vores protræner Lasse Frølich tog med sin mobiltelefon.

Her kommer et referat fra aftenen, forfattet af en af deltagerne, Hans Kristian Olesen:

Først et tak for det initiativ som udmøntede sig denne kulinariske og informative aften, som blev indledt af Torben Madsen fra bestyrelsen. Han opfordrede til flere initiativer og gode ideer til klubarrangementer, der kan give yderligere bidrag til det i forvejen sociale klubliv.

Herefter præsenterede "Kontorchefen" med hustruen som ”backing group” aftenens menu, som var en Tapas tallerken flot anrettet og meget velsmagende – inklusiv langtidshævet hjemmebagt brød.

2016 RGK Hartoe foredrag 5Hertil leverede klubbens vinsponsor, Flemming Tingager fra Premier Cru vine, sydafrikansk hvid- og rødvin, som han kort fortalte om og gerne ville sælge sammen med andre vine, således at han kunne rejse til Sydafrika og besøge datteren der nu har boet der i en årrække.

Efter maden gik Andreas Hartø så på talerstolen og på en ærlig og sjov måde fortalte han om livet som amatør og sidenhen som professionel.

Et indlæg der klart fortalte om de såvel positive som de negative sider, samvær med de andre danske spillere, hierarkiet på de forskellige "tours" samt op- og nedture i spillet.

Deltagelse i turneringer illustrerede Andreas med at fortælle om de forskellige synsvinkler, hvor man kunne opleve et pres. Specielt nævnte han det pres, der var, når man på sidste hul vidste, at der skulle en birdie til for at klare cuttet og komme videre i turneringen.

Så var der også de sjove oplevelser, bl.a. en turnering, hvor han ikke klarede cuttet, hvorefter han gik på drivingrange og lavede et par "kunstslag" (blev vist på video), som efterhånden samlede mange tilskuere - næsten flere end der havde været på banen.

Andreas kunne selvfølgelig heller ikke komme uden om hans frieri til Louise, et frieri der foregik på Himmerland, efter han havde indhentet tilladelse (fra matchledelsen) til at gøre det, hvilket også blev vist på en video.
Det kan lige tilføjes at ud over matchledelsen, så var det kun hans medspillere, der var orienteret om, at han ville fri.

Alt i alt et rigtig godt arrangement, hvor det specielt var forfriskende at få et ærligt indblik bag kulisserne.

Hans Kristian Olesen