Roskilde GK har Danmarks ældste Europamester

REHAB golf guldvinder Børge Wisen og bronzevinder Hans Erik Pedersen

I den forgangne weekend den 2. og 3. maj blev der på Golf Club Lilienthal i Tyskland spillet Europamesterskab i flere rækker for golfspillere med neurologiske handikaps.

Ni spillere fra Roskilde Golf Klub havde taget turen til Tyskland og det blev en kæmpe succes da Ove Jørgensen, Per Schmidt, Niels Tofte, Jens Pedersen og Henrik Jensen alle fik en bronze medalje hængt om halsen og Hans Erik Pedersen i sin række fik en flot sølvmedalje.

Hans Møllegaard fra Roskilde Golf Klub, som bl.a. er initiativtager til turneringen, måtte desværre udgå i finalen og Hans var da også lidt bekymret for, om spillerne fra Danmark kunne magte turen til Tyskland, men en efter en fik alle overbevist Hans om, at det var den helt rigtige beslutning at tage dem alle med til udlandet og det gjorde ikke mindst Børge Wisén, da han i en alder af 78 år vandt sin række og dermed blev han ikke kun Europamester, men også den ældste og fineste af slagsen.

De øvrige danskere fik alle hæderligere placeringer midt i feltet og turen blev så absolut en stor succes.

”Ikke blot er vi en eliteklub som så mange andre golfklubber i Danmark. Vi vil gerne fostre dygtige golfspillere og medvirker også til den udvikling. Men vi er også en bredde klub og har derfor plads til alle typer golfspillere, uanset køn og alder m.m.” udtalte Roskilde Golf Klubs formand, Jan Eriksen, og ovennævnte resultat bekræfter i høj grad, at der i Roskilde Golf Klub ER plads til alle, uanset ”handikap”…..