Øvrige priser (leje af vogn, bagrum…)

Der er mulighed for at leje plads til din bag i huset ved siden af vores træningsanlæg.

Der er forskellige størrelser:

Priser for 2024:

Underskabe

• 60×60 cm underskab uden el: 455 kr. pr.  år
  • 60×60 cm underskab med el: 535 kr. pr.  år
  • 80×60 cm underskab uden el: 540 kr. pr.  år
  • 80×60 cm underskab med el: 550 kr. pr.  år
  • 80×80 cm underskab uden el: 620 kr. pr.  år
  • 80×80 cm underskab med el: 700 kr. pr.  år

Overskabe

• 60×60 cm overskab uden el: 370 kr. pr.  år
  • 80×60 cm overskab uden el: 480 kr. pr.  år
  • 80×80 cm overskab uden el: 590 kr. pr.  år

Kontakt sekretariatet, hvis du er interesseret. Bemærk, at der især på underskabe kan være venteliste.

2016-05 Golfvogn 1Roskilde Golf Klub har golfbiler (buggyer), som kan lejes til brug på klubbens bane af medlemmer, gæster til medlemmer og andre greenfeespillere – fortrinsvis fysisk handicappede.

Lejen er 250 kr.  pr. runde på Store Skjold og 125 kr. for en runde på Skjoldungen.

Du kan reserverer golfbilen i GolfBox samtidig med, at du booker en tid.

Golfbilens venner

Du kan også være med i en ordning, hvor du betaler for en hel sæson og kan bruge bilerne, når det passer dig – og de i øvrigt er ledige. Det koster 2100 kr. for hele sæsonen. Beløbet betales forud i sekretariatet, som udleverer nøgle.

”Golfbilens venner” er primært for ældre eller andre, som af forskellige årsager har svært ved at gå hele banen, men så længe der plads til flere medlemmer, er det ikke et kriterie, vi håndhæver.

Medlemmer af “Golfbilens venner” må ikke bestille vognen i GolfBox på forhånd, da ordningen er baseret på, at medlemmerne kan bruge bilerne, hvis der er nogen ledige. Det er der som regel, men man kan altså komme ud for, at alle biler er ude og køre.

For at kunne leje en buggy skal spilleren være fyldt 18 år. Føreren skal desuden have et gyldigt kørekort.

Ved kørsel i golfbiler på banen gælder de almindelige færdselsregler.

Brug af golfbilerne som medlem af Golfbilens venner

Her er fremgangsmåden, når du låner en bil:

1. Alle medlemmer af Golfbilens venner har fået et personligt kort, de skal bruge, når de henter en golfbil
  2. Aktivér skærmen ved at trykke på den, tryk derefter først på ”Lej” i højre side af skærmen og derefter på ”Golfbil”
  3. Tryk på billedet “Dansk Golf Union” (i midten af skærmen)
  4. Skriv DGU-nummer (medlemsnummer 38-xxxx) + dato og måned i din fødselsdag (Hvis der vises en rød tekstkasse på skærmen, så er der pt. ikke ledige buggies til rådighed. Kontakt evt. sekretariatet, som kan se hvornår der igen er en ledig buggy)
  5. Tryk på “Lej nu”, sæt flueben i boksen nederst til venstre “Jeg har læst og accepteret udlejningsbetingelserne” og tryk på ”ACCEPTER”
  6. Tryk på ”Brug værdikupon” (billede med stregkode) og scan dit “Golfbilens venner”- kort på den nederste scanner til højre (den med spejl)
  7. Nu vil en låge åbne sig og du tager nøglen ud.
  8. Vær sikker på at lågen lukkes helt i (de kan godt være lidt stramme)
  9. Hent bilen på de overdækkede pladser til venstre for bag-hallen
  10. Fjern kæden ud for den bil, du har taget nøglen til og kør ud på runden
  11. Efter runden kører du bilen til opladning med det samme (altså ikke noget med at lade den stå uden opladning til en runde mere)
  12. Sæt bilen i båsen med det rigtige nummer
  13. Sæt strømstikket i (tjek, at der kommer to bip efter ca. 10 sekunder og den gule lampe ved rattet blinker) Dette gælder indtil videre for bilerne 1-9. For bil 10 og 11 skal stikket sættes i som normalt – se skiltet ved bilerne
  14. Fjern golfudstyr og evt. affald
  15. Sæt kæden op bag bilen og lås (dagens sidste “mand” sætter også bommen på plads ind til alle bilerne og låser efter sig)
  16. Gå tilbage til automaten i klubhuset.
  17. Aktivér skærmen og tryk på “Returner” lige under ”Lej buggy”
  18. Scan nøglekortet fra buggyen på den øverste scanner
  19. Nu åbner lågen og du lægger nøglen ind og lukker igen for lågen – tryk godt til

Husk, at kortet er personligt og evt. misbrug af ”Først til mølle”-ordningen, herunder reservation i GolfBox, kan medføre karantæne/inddragelse.

Bemærk også at:

• Du skal have kørekort for at leje/køre en golfbuggy
  • Færdselsloven gælder også på golfbanen
  • Der må max være to personer i bilen
  • Kør så vidt muligt i semiroughen
  • Du må ikke køre mellem greens og hazarder, herunder greenbunkers
  • Vær specielt varsom i sving, på stigninger og på nedkørsler – ikke mindst, når banen er fugtig
  • Undgå voldsomme opbremsninger – det kan ødelægge græsset
  • Buggyens ansvarsforsikring gælder på banen. Parkeringspladsen og asfaltvejene er dog offentlig vej,
    hvor du selv skal have en ansvarsforsikring, der skal dække eventuelle skader