Mikro

I Roskilde Golf Klub tilbyder vi mikrogolf for børn fra ca. fem år og op til ni år.

Mikrogolf handler om, at børnene skal have en sjov og god oplevelse med golf. Det handler lige så meget om kropsbevidsthed og leg som om selve golfsvinget.

Her på siden kan du læse om tilbuddet. Se mere under de enkelte faner.

Vi glæder os til at lære jeres børn/børnebørn at kende og have nogle hyggelige timer i hinandens selskab.

Her finder du 2023-folderen til nye mikroer og juniorer.

Her finder du siden med aktiviteter for juniorer (børn og unge på 10-18 år).

Mvh.
Anne Sofie Siebuhr – og Martin Hansen (pro)

Henover sommeren vil der være træninger på onsdage mellem 17 og 18 – se de konkrete datoer i kalenderen herunder.

Mødestedet er altid drivingrange.

Yderligere træninger eller aflysninger kan forekomme, da vi er afhængige af, hvor meget vores frivillige trænere kan bidrage.

Særlige aktiviteter i løbet af sæsonen

For at variere indholdet i træningen har lederne mulighed for at indlægge nogle særlige aktiviteter i løbet af sæsonen. Nedenstående er blot nogle eksempler:

• En tur i golfbil på den store bane
  • SNAG (plastikkøller og tennisbolde)
  • Besøg i greenkeeperens garage

Hvis I har gode ideer til hvad vi kan lave til træning, er I meget velkomne til at videregive ideen, tage del i træningen, eller planlægge yderligere tiltag for mikroerne, der kan styrke deres glæde til golf og tilhørsforhold til Roskilde Golf Klub.

Mikrogolf træningen er tiltænkt som en legende introduktion til golf, hvor nye som gamle mikroer vil få udfordringer.

Vi har fokus på legen og ikke på konkurrenceelementet. Børnene skal have det sjovt og vi går mere op i, at børnene bliver bedre til at bevæge sig og koordinere bevægelser, end at de lærer et korrekt golfsving. Det skal de nok komme til at lære senere, når deres koordination er blevet stimuleret.

Vi starter med opvarmning, og så går vi ellers i gang med legene. Vi har dog også fokus på en lang række golfemner, så de langsomt får golfen ind under huden. Det kan fx være at tælle slag, sigte, passe flag, putte, rive i bunkers og lignende. Sikkerhed tager vi også fat på.

Mikrogolf handler i høj grad også om at gøre gode golfvaner til noget naturligt for børnene.

Behovet for forældredeltagelse varierer fra gang til gang afhængig af de planlagte aktiviteter. Det er dog et krav, at alle deltagende mikrogolfere har en voksen ”inden for rækkevidde”, som kan træde til, hvis der bliver behov for det.

Lederne

Det er primært frivillige, der leder mikroerne, og målet er at give mikroer en sjov og hyggelig golf start. Lederne af mikroerne har ikke den professionelle tekniske vinkel til golftræning, men sådan er træningen heller ikke tiltænkt.

Det er ikke det perfekte golfsving, der er i fokus i mikrogolf. Tanken er, at simple golftekniske øvelser introduceres (fx at holde på køllerne og at sigte mod målet), men at børnene selv finder ud af teknikken. De vil helt sikkert gøre det forkert i starten, men hen ad vejen vil de skabe kropsbevidsthed og udvikle en bedre teknik.

Det er vigtig at lade børnene selv arbejde med udfordringen. Det vil give negative oplevelser, hvis vi bedrevidende hele tiden fortæller, hvordan det skal gøres. Men alle teknikker, der læres som mikroer, kan der bygges videre på i det senere juniorforløb.

Årets junior

Hvert år udpeger Juniorudvalget en dygtig og vellidt junior, der kan fremstå som et eksempel for andre. Endvidere ønsker Juniorudvalget gennem kåringen at anerkende spillerens resultater og indsats og opmuntre til en fortsat god udvikling.

Flere faktorer spiller ind ved udvælgelsen, herunder at “Årets junior” har udvist godt kammeratskab, er hjælpsom overfor sine medspillere, har været flittig med træningen og har opnået nogle gode resultater på sit aktuelle niveau.

Årets junior 2023, Victor Hildebrand, med Søren Frøsig Rasmussen fra ungdomsudvalget.

Kåringen finder sted ved årets sæsonafslutning i klubhuset.

Her er prismodtagerne:

Gamle børn er meget velkomne i mikroafdelingen.

Når dit barn eller barnebarn går til mikrogolf, så skal du selv være inden for rækkevidde, hvis behovet opstår. Du er også meget velkommen til selv at hjælpe til. Vi kan kun køre vores aktiviteter, hvis der er frivillige til det.

Her kan du se kontingentpriserne.

Her er siden med indmeldelse.

Her kan du se medlemmerne af urudvalget. Anne Sofie Siebuhr tager sig af mikroerne:

Martin Hansen
Protræner
hansengolf81@gmail.com
28 92 79 68
Anne Sofie Siebuhr
Formand for ungdomsudvalget, turneringskoordinator og mikroleder
sofie@sbhr.dk

Udvalgets kontaktperson i bestyrelsen
benfra@os.dk
40 32 61 83

Herunder kan du se kalenderen for børne- og ungdomsaktiviteter i Roskilde Golf Klub. Vi har også en aktivitetskalender for samtlige aktiviteter i klubben.

Indlæser… Indlæser…