Kaninmatcher

Kaninmatcher i 2024

Kaninmatcherne er primært for begyndere – seniorflex og fuldtidsmedlemmer, der har fået golfkørekortet.

De øvede spillere, der deltager, er med for at hjælpe de helt nye med råd og vejledning omkring etikette, regler, kutyme og begrebet readygolf.

Der spilles ”gunstart” over ni huller, det vil sige, at alle spillere starter samtidigt på forskellige huller på den bane, de spiller på den pågældende dag.

Det koster 25 kr. at deltage, men så er der også mulighed for at vinde en præmie efter spillet.

Matcherne spilles hver mandag og starter den 15. april og slutter den 23. september – der spilles dog ikke 2. pinsedag den 20. maj.

Kaninmatcherne afvikles på ”Skjoldungen” fra kl. 17.30 for spillere med handicap 36 og derover.

På nedenstående dage afvikles matcherne dog på ”Store Skjold” også fra kl. 17.30. Her er der ingen handicapbegrænsning.

• 15. april
  • 13. maj
  • 17. juni
  • 15. juli
  • 5. august
  • 2. september

Tilmelding på forhånd

Har du lyst til at være med, så skal du tilmelde dig senest kl. 12 på dagen. Du tilmelder dig ved at logge på GolfBox (se login-boksen på forsiden). Her finder du “Klubturnering” nederst i menuen til venstre. Find datoen med den kaninmatch, du vil spille og klik på den for at tilmelde dig. Du bliver samtidig bedt om at betale 25 kr. med dit Dankort. Tilmeldingen er bindende, forstået på den måde, at du ikke får pengene tilbage ved afbud.

Du modtager mandag eftermiddag en mail fra sekretariatet, om hvilket hul du skal starte på og hvem dine medspillere er.

Hent scorekort i matchrummet

Når du ankommer til klubben, skal du melde dig til matchlederne i klubhuset og få udleveret dit scorekort, som er udskrevet og udfyldt. Matchlederne sidder i matchrummet – med adgang fra den terrasse, der har udsigt mod hul 1 både på Store Skjold og Skjoldungen. Herefter går du i god tid til det hul, du skal starte på, så du er klar til at slå ud.

På Skjoldungen spiller vi alle fra tee 30 og på Store Skjold fra tee 50 – og vi spiller normalt stableford.

Efter spillet mødes vi ved klubhuset, hvor vi uddeler præmier til dagens bedste/heldigste. Restauant Birdie serverer normalt dagens ret, som man kan vælge at indtage efter spillet. Bestil gerne inden spillet.

Mandag den 2. september 2024 er der afslutningsmatch, hvor der er fællesspisning for alle bagefter, inklusive hygge og uddeling af præmier for dagen og hele sæsonen (årets kanin).

Som ny er du meget velkommen til kaninmatcherne.

Du skal bare tilmelde dig på forhånd – senest kl. 12 på dagen. Se mere info i fanen “Info”.

Eneste betingelse for deltagelse er, at du har bestået “Golfkørekortet” og at du er fuldtids- eller seniorfleksmedlem.

Ingelise Steensen

i.steensen@hotmail.com