Klubmestre i Rehab golf

Her ser I medaljetagerne fra klubmesterskaberne i Rehab-golf.

Det er fra venstre forrest Niels H, der vandt sølv i V-rækken, bag ham Jens P, der fik bronze i V-rækken. Næstbagerst er det Kenneth, der vandt D guld i V-rækken og foran ham Børge W, der vandt sølv i H2 rækken. I lys jakke er det guldvinderen i H2-rækken, Torben A og længst til højre er det Erik H, der vandt bronze i H2-Rækken.

Forklaring:

Rehab-Golf er golfspil brugt som led i genoptræning af personer med meget svære fysiske handikap. I Roskilde Golf Klub er det typisk personer med neurologisk handikap.

V-rækken er for spillere, som er født højrehåndet; men som er ramt af et slagtilfælde, som har lammet deres højre side, så de er tvunget til at spille kun med venstre hånd. (Det er svært!!!!!) Disse spillere er desuden afasiramt.
Dvs., at de har mistet taleevnen.

H2-rækken er for dem der spiller med højre hånd i brug og de få, der er i stand til at bruge begge arme. (Det er også svært!!)

Mvh.
Hans Møllegaard