Eliten – stort tillykke: Alle hold bliver i deres division

Af Tutter Blume

Så blev de sidste to runder af Danmarksturneringen afviklet i weekenden 14.-15. august 2017. Og der er god grund til at ønske sportsafdelingens samlede elite et kæmpe tillykke med resultatet. Den primære målsætning for vores elite er nemlig blevet opfyldt: Alle hold har således sikret deltagelse i samme division næste år.

Der blev kæmpet hårdt for at bevare pladserne i divisionerne, og der er lavet nogle meget flotte holdpræstationer, som du kan læse om her:

Af Emil Nielsen, holdkaptajn herrernes 1. hold, 1. division:

Lørdag spillede 1. holdet hjemme mod Odense Eventyr Golf. Årets sidste hjemmekamp skulle vise sig at blive en dag i spændingens tegn mellem to hold, der spillede golf på højt niveau!

Foursomes sluttede 4-2 i Odenses favør. Det skulle der gøres noget ved. Singlerne var tæt hele vejen, bortset fra Martin og Lasses matcher, hvor vores pro’er viste sig at være et niveau bedre end deres modstandere på dagen.

Jakob Falk, der igennem hele sæsonen har vist hvorfor han er blevet en fast del af 1. holds truppen, skulle nok engang vise sit høje niveau! Op ad hul 16 var Jakob to nede, men med en slutning med birdie-par-birdie, hev Jakob et meget vigtigt point hjem!

Da alle singler var slut, undtagen Nicklas Munkebos, var stillingen 8-8, og Nicklas var på vej ned ad 18’ende i en lige kamp! Med et pragt slag fra 220 meter, havde Nicklas kun 3 meter tilbage, og da modstanderen ikke kunne ramme Nicklas’ høje niveau, var sejren en realitet!

Hele dagen bar præg af god kampånd mellem de to hold, og så viste Roskilde Golf Klub sig fra sin bedste side ved nok en gang at stille med så flot støtte fra de andre Roskildehold og ikke mindst vores utroligt dedikerede medlemmer!

Søndag spillede vi ude mod Korsør. Kampen endte 14-4 til Korsør. Vi må konstatere, vi ikke ramte dagen, og anlægget gav vores drenge nogle kvaler.Vi kan dog være stolte over en stor sæson, hvor vi har sikret os endnu en sæson i Danmarkturneringens næstbedste række!

Af Andrea Lima, Holdkaptajn damernes 1. hold, 2. division:

Lørdag spillede vi i Helsingør og holdet kæmpede bravt. Det var en meget svær opgave mod et meget ungt og dygtigt Helsingør hold, og vi delte én match. Vi tabte 1-8.

Søndag spillede vi hjemme mod Kokkedal. Der blevet også kæmpet, og vi vandt én match og tabte dermed til Kokkedal med 2-7.

Målsætningen for holdet var at blive i 2. division, og det har vi opnået. Vi er blevet nr. 3.

Jeg vil takke alle på holdet for det store indsats, og jeg håber, at vi får lige så mange gode timer sammen i sæsonen 2018.

Af Johnni Mannich Nielsen, Holdkaptajn herrernes 2. hold, 3. division:

Vi må sige vi havde ryggen mod muren, da weekenden begyndte. Vi lå sidst i puljen, så for at klare os skulle vi have minimum én sejr. Vi startede hjemme mod Hjortespring lørdag, som dog også viste sig at være en for hård modstander. Vi tabte 11-3.

Søndag var det knald eller fald. Vi mødte CGC ude. Vi skulle bruge en sejr, da Ledreborg havde spillet uafgjort hjemme dagen før. Vores drenge kæmpede alt de havde lært og gjorde det til UG. Vi sejrede 8-6. Da Ledreborg samtidige tabte, var det en realitet, at vi bliver i 3. division.

Tak til drengene fra holdlederen!

Af Gerhard Klaschka, holdkaptajn herrernes 3. hold, kvalifikationsrækken:

3. holdet sluttede forventeligt sæsonen flot af med to overbevisende sejre. Lørdag fik Dragsholm klø med 14-0 i Roskilde, og søndag fik City Golf klø på egen bane med 12-2. Holdet slutter dermed på rækkens andenplads efter Dragør, som vi må erkende havde rækkens stærkeste hold.

Holdet var til weekenden ramt af et par afbud, og det betød lidt rokeringer og en debut til Mads Larsen (12 år), der gik uimponeret til opgaven og vandt sin match om lørdagen med 2-0 efter at have vundet hul 17 og 18.

Stærkt, at vi har så gode og unge juniorer, der formår ”hulspilsdisciplinen”. Det er virkelig godt for klubbens fremtid, og med det antal spillere, der er på vej, bør vi overveje at etablere endnu et ”boblerhold”, for det hold vi i dag har som 3. hold er for rutineret og stærkt til at blive kaldt for ”boblere”. De har klart potentiale for at spille en eller to rækker højere oppe.

Af Jan Birger Nielsen, seniorholdet, 1. division:

Det har været en god sæson for seniorholdet i 1. division. Efter den første spillerunde så det mildest talt halvskidt ud for holdet, da vi tabte begge kampe.

Men efter lørdagens kamp i sidste spillerunde, hvor vi vandt over Rungsted på hjemmebane med cifrene 8-6, kunne vores hold med en sejr om søndagen mod Kokkedal ude i stedet komme med i finalespillet. Det krævede, at vi vandt denne kamp med 8-6. Desværre tabte vi med de omvendte cifre, men spændende var det.

Pga. omstrukturering forbliver Roskildes seniorhold i 1. division til næste år, idet der i år ikke sker nedrykning. I stedet rykker fire hold op, og 1. division udvides derfor til to puljer med fire hold i hver pulje, så Roskildes seniorhold er igen klar til at kæmpe med de bedste til næste år.

Seniorholdets bruttotrup i 2017: Dorte Pyll Truesen, Else Juul,  Claus Mølholm, Frank Tarp, Jan Birger Nielsen, Ole Haslund og Ole Daugaard. Reserver: Karsten Jensen, Jens Krøis, Torben Larsen og René Hungerbuhler

Af Hans-Henrik Hagelund, Holdkaptajn Veteranholdet, 2. division:

Først spillede vi ude lørdag mod Hillerød, som vi desværre tabte 10-4. Derfor havde vi kniven for struben søndag, hvor vi skulle spille hjemme mod København. Her fik vi lige præcis reddet den i land med uafgjort 7-7, så vi forbliver i 2. division til næste år. Alle kampe har været meget lige hele året.

Jeg vil gerne sige ’tak’ til alle på veteranholdet for godt gåpåmod.

Her er siden med alle eliteholdenes resultater og stillinger.