Opstart på mikro- og juniorsæsonen …

Torsdag den 6. april 2017 kl. 19 var der indkaldt til mikro- og junior introduktionsaften i Roskilde Golf Klub.

2017-04 RGK Junior intro aften 2Flere forældre og børn havde valgt at ankomme tidligt for at spise aftensmad i klubben. Glædeligt.

Lasse Frølich ringede introaftenen ind, og ungdomsudvalgsformand Søren Frøsig bød velkommen.

Mikroleder Anne Sofie Siebuhr havde bedt om at få ordet først, da hendes to ”mikroer” skulle hjem og puttes. Mikroerne (5-9 år) har i år mulighed for at træne hver onsdag i sæsonen, da Emil Lindvig (fra proshoppen) vil hjælpe til.

Mikrotræning vil være onsdage, startende 19. april.

Søren fortsatte med at fortælle om juniorsæsonen, hvor mange spændende træninger/aktiviteter er planlagt.

Der vil være følgende juniortræninger:

• Onsdags short game kl 17 (ca 1 time)  (fra 19. april), hvor der spilles på putting green og træningsbanen (ved bagroom laden) i det korte spil
  • Torsdagsmatch kl 16:00 (fra 20. april) , hvor der spilles på stor bane hhv. 9 eller 18 huller afhængig af handicap.
  • Lørdagstræning med Lasse/Emil på driving range i hold startende kl. 9 fra 29. april

Vi mangler hænder: Hvis nogle forældre/bedsteforældre har lyst og tid til at give en hånd med ved nogle af træningerne, så vil vi hilse hjælpen velkommen. Fx til at dele scorekort ud og få juniorerne ud på banen. Der er ophængt sedler på opslagstavlen i klubben, hvor man kan skrive sig på som hjælper på de datoer, man har tid. Vi håber, mange vil hjælpe.

Vi opfordrer forældre/bedsteforældre og juniorer til at vi mødes sidste torsdag i hver måned i Restaurant Kontoret til fælles aftensmad efter torsdagsmatchene (egen afregning). Det vil give mulighed for at lære hinanden at kende, skabe et fællesskab samt støtte omkring vore dygtige juniorspillere. Håber at se mange.

Fredag 7. april kl 19 blev der afholdt ”Masters” aften for juniorerne i Roskilde Golf Klub med Lasse og Emil som arrangører. Her havde kok Allan lavet lækker lasagne med tilbehør og Lasse havde købt slik til aftenen. Der blev både spillet et par huller, kigget ”Masters” fra USA på storskærmen, fortalt røverhistorier og hygget. Der deltog ca 15 juniorer og de fleste holdt ud næsten til midnat. WOW!

2017-04 RGK Junior intro aften 3Der planlægges også ”Juniorsommercamp” i weekenden 17-18. juni (i Roskilde Golf Klub med Lasse som arrangør), ”generationsmatch” 3. september og flere arrangementer kommer til hen ad vejen.

Vinni Smith fortalte om de mange turneringer, der afholdes i 2017; heriblandt ”Junior kredsturnering”, ”JDT”, m.fl. Og der arbejdes også på en ”junior uge” i uge 31 (arrangør: DGU). Vinni og Thomas Boas vil være tovholdere for sæsonens turneringer. Så tag fat i Vinni eller Thomas for tilmeldinger.

Vi arbejder også på en ”firkløver-turnering”, som er et lille samarbejde mellem Skjoldenæsholm GK, Ledreborg GK, Harekær GK og Roskilde GK, hvor der kommer til at være fire turneringer i løbet af sæsonen (en i hver klub) og vi spiller mod hinanden. Turneringen vil være 18 huller for <hcp 36 og 9 huller for >hcp36. Mere herom snart.

Sidst men ikke mindst så opfordres forældre, juniorer og mikroer til at holde sig orienteret her via hjemmesiden; kig under ”aktiviteter” og ”ungdom”, hvor der løbende informeres og hvor alle træninger og turneringer vil være at finde. Og så husk at få meldt din ”junior” til på Lasse Frølichs Facebook gruppe ”Roskilde Elite”, så I også får informationer derigennem.

Vi glæder os til at komme i gang med ”mikro” og ”junior” sæsonen.

Stor ungdomsgolfhilsen
Lasse, Emil, Anne Sofie, Vinni, Thomas og Søren