Fuglene er også klar til sæsonen på golfbanen

2017-03 Fuglekasser 1Så er vi klar til den kommende sæson, ynglesæson.

Vi har nu opsat nye kasser, fjernet gamle og ødelagte og renset mange.

De nye kasser er fremstillet af Douglas-gran og skulle være meget modstandsdygtige overfor regn og sol. Der er især indkøbt stærekasser til biologisk bekæmpelse af gåsebille- og stankelbenslarver, der æder af græssets rødder på greenen. Derfor sidder der særligt mange kasser ved vores greens. Derudover er der opsat en tårnfalkekasse ved hul 7, et par allikekasser og en del mejsekasser.

Omkring putting-greenen sidder der nu to mejsekasser, en stærekasse og en allikekasse. De to mejsekasser kan I kigge i, på den nærmest greenen kan du løfte forsiden og se ind gennem glasset og det samme på kassen ved stien, her er det bare siden du skal løfte. Mejserne, hvis de bosætter sig, bliver vant til forstyrrelsen. Tak til de medlemmer der har doneret kasser til klubben, heriblandt et spurvehotel, som vi har sat op ved teestedet på hul 4.

Ved søerne ved greenen på hul 10 har vi med glæde konstateret, at der i øjeblikket kan høres en rørdrum, der mest af alt lyder som man puster i en vinflaske. Den er svær at få at se, da den har en brunlig fjerdragt, som skjuler den i de brune tagrør.

Årets nattergaletur bliver onsdag den 31. maj kl 19.

Natur og miljøudvalget.

2017-03 Fuglekasser 2