En streg med fis og ballade

Der skal også være lidt at grine af, og fremover vil Jan Hoffmeyer hjælpe lidt med det i golfklubben og her på hjemmesiden.

Jan har tegnet, siden han var barn, og selv om han nu er passeret de 70 år, så skal han have fat i tegneblokken en gang imellem. Han kan simpelthen ikke lade være. Og nu hvor han de sidste ni år har spillet golf, så fanger han også ideer og motiver ude i klubben.

De ideer har han besluttet ikke at lade blive inde i hovedet, så fremover vil Jan mindst en gang om måneden bidrage med en tegning, som forhåbentlig spreder lidt smil.

Jan har været programmør på DTU i 20 år, inden han helt skiftede hest og blev zoneterapeut og massør med klinik i Algade. Ved siden af har han dog altid tegnet, blandt andet i 32 år for motorcykelbladet Touring, der udkommer ni gange om året i knap 40.000 eksemplarer.

Golf har dog aldrig været inde i billedet, ikke før for en snes år siden, da han og fruen Marianne var på ferie i Egypten. Ved et tilfælde overnattede de på et golfhotel, meldte sig til lidt træning og blev så bidt af det begge to. Nu er de ikke alene medlemmer i Roskilde Golf Klub, men også engagerede på hver sin måde.

Marianne er med til at styre Optimisterne, mens Jan sidder i matchudvalget – udover at være med i Seniorgolf. Og nu har han så tilbudt at blive hjemmesidens faste tegner. Vi glæder os til at se hans værk hver måned – det er en streg med et glimt i øjet, lidt fis og ballade.

Her kan du se siden, hvor Jans tegninger fremover bliver placeret – selvfølgelig med en lille reklame på forsiden.