Nabo netværks gløgg

Den 7. december havde vi inviteret vores naboer på gløgg og æbleskiver, og det blev et fint arrangement, hvor 10 ud af vores 12 naboer mødte op og hyggede med os og hinanden et par timers tid. De sidste to husstande var desværre forhindrede – men de kommer til næste år.

Egentlig startede nabo-netværket med, at undertegnede har inviteret alle vores naboer på kaffe enkeltvis i løbet af efteråret. Alle var glade for at blive kontaktet, for at tale lidt om at have Roskilde Golf Klub som nabo – på godt og ondt. Det var heldigvis mest godt!

2016-12-rgk-naboer-02Flere var interesserede i at mødes ind i mellem, og jeg lovede at være den der faciliterede.

Derfor blev det til gløgg og æbleskiver – og Majken sørgede for kakao med flødeskum til børnene.

Bestyrelsen var repræsenteret med både formand og næstformand (Kim og Torben), og Nick (chefgreenkeeper) var der også.

Vi fortalte lidt om planer og aktiviteter, og der var da også en del spørgsmål. Derudover var der selvfølgelig nabo-hygge, det viste sig jo, at alle ikke kendte hinanden.

En succes, synes jeg, som vi har lovet at gentage i 2017. Jeg kom vist til at love, at jeg også ville invitere vores natur- og miljøudvalg næste gang – så ved I det. Naturen i området interesserer mange af vores naboer, og vi har jo nogle meget vidende medlemmer på det område.

Nabo-netværket er vigtigt for os, for vi vil ikke have små konflikter her og der – men glade smil. Det sikrer en god dialog.  Vi har i klubben haft dialog med kommunen om en række forhold i området, på egne og naboers vegne. Trafikregulering, beskæring af hegn, skiltning, osv. Desværre har vi ikke fået endeligt svar på alle tingene endnu – men det kommer. Vi har fået meget positive tilkendegivelse fra kommunen for etablere dette netværk og komme med samlede ønsker for alle brugere af området.

Tag pænt imod alle vores søde naboer, når de er på besøg på Restaurant Kontoret, går tur i området osv.

Anders
Sekretariatet