Styr på klubbens logo og farver

Er Roskilde Golf Klub i to eller tre ord? Hvad er egentlig klubbens farver? Er der nogen, der har materiale liggende, hvis vi skal have trykt en folder eller nogle T-shirts med logo på?

Den slags er der nu kommet lidt mere styr på. Sekretariatet har fået lavet noget materiale, som skal bruges, når klubbens navn og logo skal bruges på tryksager, i annoncer, på tøj, mail signatur, skilte og lignende.

– I dag er det meget forskelligt, hvordan klubbens logo ser ud og bliver brugt forskellige steder. Nu har vi fået lavet en lille manual, der beskriver, hvordan vores navn staves, hvilke farver og hvilken skrifttype, vi bruger, og hvordan det hele bliver sat sammen til et pænt logo.

– Det betyder, at vi i sekretariatet har materiale liggende elektronisk, som vi kan udlevere, når der bliver brug for det i forskellige sammenhænge, fortæller Anders fra sekretariatet.

– I dag er der mange meget uens stavemåder og brug af farver og logo. Alt dette bliver ikke bare lavet om fra den ene dag til den anden. Det kan nemlig være en bekostelig affære. Men fremover bruger vi nu det rigtige logo, farver og skrifttype, og så ændrer vi det gradvist. I sidste ende får vi en flot fælles udtryk, så ingen er i tvivl. Derfor bruger vi fra nu af heller ikke noget af det gamle, siger Anders.

Øverst og nederst kan du se, hvordan klubbens logo, skrifttype og farver ser ud.

Her er link til dokumentet med en nøjere beskrivelse, inklusiv fonttype og farver.

Fremover ligger dokumentet i menupunktet ”Designlinje for RGK” under ”Om klubben” her på hjemmesiden.

Du skal som nævnt kontakte sekretariatet, hvis du skal bruge materialet, så får du tilsendt de rigtige filer afhængig af, hvad det skal bruges til.

rogk_logo_m_adresse_600px