Blæser efteråret ud til siderne

Greenkeeperne har nu fået en ny bladblæser, der er noget større og betydeligt mere effektiv end den gamle. Det vil få stor betydning for spillerne, for når maskinen har været i brug, så er boldene meget nemmere at finde, ikke mindst på hul 18, hvor de store træer smider ret mange blade.

– Hul 18 kan vi nu klare at blæse fri af blade på en time, hvor det før tog en hel dag, så jeg forventer, at fairways bliver holdt noget mere fri for blade end tidligere, fortæller chefgreenkeeper Nick Bosholdt.

Bladene bliver blæst ud til siderne og bliver efterfølgende klippet i stykker af græsklippemaskinerne.

Ind imellem er der også andre nye maskiner ude på banen – men det er som regel, fordi forskellige firmaer tilbyder klubben at prøve fairwayklippere til den dag, hvor klubben skal have skiftet noget af den gamle maskinpark ud.

2016-10-rgk-bladblaeser