Beretning fra 14 juniorer på tur til Sverige

14.-16. oktober drog 14 juniorer samt fire voksne til Landskrona Golfklub til årets Sverigestur.

Fredag eftermiddag mødtes vi i klubben, pakkede bilerne og kørte herefter til Landskrona, hvor vi blev indlogeret i nogle A-huse, som lå ved banen. Så snart vi var landet i Sverige, fór samtlige juniorer ud og skulle træne.
Efter aftensmaden trænede de igen på drivingrange, hvor de dog måtte nøjes med pandelamper og mobillygter.

Lørdag efter morgenmaden skulle vi tee ud kl. 9.30 på Erikstorpbanan. Det stormede meget og det kunne være svært at holde balancen, specielt på green, hvor bolden også havde svært ved at ligge stille når den skulle.
Efter runden tog enkelte en runde mere, andre tog på par3 banen eller trænede rundt omkring på anlægget.

Aftensmaden lørdag var dog lidt speciel: gullaschsuppe med cremefraiche og masser af dild som pynt, hertil grønne salatblade med tomat og agurk samt knækbrød. Men der var ingen, der klagede over maden, men der var dog ikke nogen, som ønskede en ekstra portion. (Tror måske, at nogle selv fandt på at lave noget andet mad i hytten bagefter).

Søndag skulle vi igen tidligt op, pakke vores ting samt rydde lidt op i husene inden vi skulle spille samme bane igen. Denne gang stormede det ikke, kun lidt småregn, så det var som at spille en helt anden bane.

Dagens vindere lørdag:

1.  Oliver Viborg Laursen 35 p.
  2.  William Bredtved Hansen 33 p.
  3. Sofus Hansen 31 p.

Stor ros til Nicklas Mølholm, som også lavede 31 p men med højere hcp.

Dagens vindere søndag:

1. Victor Høier Barsøe 33 p.
  2. Oliver Viborg Laursen 33 p.
  3. Sofus Hansen 32 p.

Igen stor ros til Nicklas Mølholm, som også lavede 32 p men med højere hcp.

Gennemgående vindere blev:

1.  Oliver Viborg Laursen i alt 68 p.
  2. William Bredtved Hansen i alt 63 p.
  3. Sofus Hansen 63 p. (højere hcp.)

Igen ros til Nicklas Mølholm 63 p (højest hcp.)

Stor tak til vores sponsorer: Roskilde Golf Klub for gavekort og bolde, Proshoppen for hue, stænger, bolde og tees, samt Thomas Boas for nogle flotte golfkugle-lamper og stager.

Også en stor tak til Marianne (Mads Emils mor), som havde bagt en lækker kage til os.

Ved 15-tiden gik turen atter tilbage til Roskilde med en masse trætte juniorer – klar til efterårsferie.

En stor tak skal også lyde til Jørn Kristiansen, Thomas Boas og Michael Donstrup, fordi de ville bruge en hel weekend som chauffører, tovholdere m.m.

Tina Donstrup