Hvem vil være caddie til rehab-golfmesterskab?

Kære golfspiller

Som du måske har opdaget, er der i Roskilde Golf Klub hver fredag træning i golf for personer med meget svære fysiske handicaps – typisk personer med neurologisk handikap. Disse uheldige personer har alle lige så stor fornøjelse ved spillet, som alle vi andre.

Vi betegner den form for golf, de spiller, med den internationale betegnelse: Rehab-Golf, idet træningen er en vigtig del af deres genoptræning til normal tilværelse.

Blandt  vore handicappede spillere er der under normale omstændigheder særdeles godt humør og slet intet brokkeri.

Spillerne er alle på et spillemæssigt niveau, hvor det næppe nogensinde vil være muligt for dem at erhverve et registreret golf-handikap; men til gengæld morer de sig, og deres glæde ved spillet er smittende på alle, som ser det.

Det kan alle vi seks frivillige spillere, som hver fredag hjælper de handicappede spillere rundt på banen, skrive under på. Der er ca. 15 meget svært handikappede spillere, som deltager.

Vore handicappede spillere i Roskilde-Rehab-Golf klarer sig glimrende i sammenligning med spillere i samme situation fra andre klubber i Danmark og internationalt.

Således fik Roskilde-Rehab-Golf spillere guld, sølv og bronze i deres gruppe ved det netop overståede officielle DM i golf for handicappede golfspillere og en af Roskilde spillerne er i øvrigt regerende Europamester i Rehab-golf.

Spillerne er fysisk handikappede og mentalt helt på toppen, og da mange af dem er tidligere udøvere af andre sportsgrene, har de også en normal konkurrence mentalitet, hvorfor vi igen i år har besluttet at afvikle klubmesterskab i Rehab-golf.

Klubmesterskabet afvikles fredag d. 30. sept kl. 11-14 2016 på klubbens par-3 bane.

Du har den dag en enestående mulighed for at tilføje en helt ny dimension til din sikkert gode golfoplevelse i Roskilde Golf Klub idet Rehab-golfen søger frivillige hjælpere til at være caddy for en handikappet spiller ved klubmesterskabet. Jobbet består i at hjælpe en svært handikappet spiller sikkert rundt på banen, evt. finde bolden – ikke alle ser lige godt – evt. samle bolden op fra hullet, rive i bunkers, og lægge bolden op eller markere, hvor der er behov for det, samt føre scorekortet.

Der kan derudover være behov for at vejlede spilleren i, hvornår det er hans tur til at slå, og sikre, at han ikke rammer andre med bolden eller golfkøllen, da de fleste spillere er meget urutinerede. Vi garanterer, at du vil få en helt enestående oplevelse denne dag som caddy, og selvfølgelig inviteres du til den efterfølgende frokost  og medalje-overrækkelse med din spiller.

Alle, som ikke har mulighed for at få det privilegium det er at være caddy denne dag, er selvfølgelig velkomne til at deltage som tilskuer, hvilket blot vil gøre dagen mere festlig for de handicappede spillere. I skal blot vide, at vore Rehab-golfere ikke har berørings-angst. De ser gerne, at der er mange tilskuere!!

Mesterskabet afvikles over 9 huller på par-3 banen og forventes at tage ca. 2-3 timer.

Her kan du se kontaktpersonerne for Rehab-golf.

Hans Møllegaard