Nu går arbejdet i gang med nyt teested på hul 14 og 16

Mandag den 26. september går greenkeeperne i gang med at omdanne teestederne på hul 14 og 16 til ét stort teested.

Der skal flyttet store mængder jord for at sikre ét stort fælles teested, der bliver etableret med et formål: At gøre det visuelt nemmere at spille hul 14. I dag står man lidt nede og med et træ, der skygger for udseendet. Greenkeeperne og baneudvalget arbejder overalt på, at det skal være nemt at se, hvor man skal slå hen, og her er der en udfordring på hul 14.

Det vil stadig være et langt og for mange svært par 4 hul, men fremover bliver det altså nemmere at se retningen mod flaget og i mange tilfælde også at følge boldens vej gennem luften.

Men der skal gå en vinter og et stykke af foråret, før det er på plads.

Arbejdet går som nævnt i gang mandag den 26. september – og fra den dato skal alle spille hul 14 og hul 16 fra 50’er teestederne (de tidligere røde teesteder). Det samlede areal på det nye fælles teested er 400 kvadratmeter.

Så fra på mandag skal du gå nedenom det normale teested, når du kommer fra hul 15 og skal videre på hul 16. Arealet ind mod børnehaven bliver afspærret og kommer til at være parkeringsplads både for maskiner, sten og jord. I alt bliver der lagt 50 kubikmeter drænsten og 120 kubikmeter særligt vækstjord, netop beregnet til teesteder.

“Vi vil meget gerne i gang nu, så alt kan nå at sætte sig og vi kan få sørget for græs, mens det er efterår, men vi ville lige have klubmesterskaberne overstået, inden vi gik i gang”, fortæller chefgreenkeeper Nick Bosholdt.

Denne gang bliver der brugt rullegræs, men også det skal have ordentligt fat, inden teestedet bliver taget i brug, så Nick siger allerede nu, at teestedet ikke bliver klart til sæsonstart.

Det medfører ikke ændring af tildelte slag, at 58-teestedet er flyttet.

I den kommende tid sker der også enkelte andre arbejder på banen, fx bliver der eftersået med græs på fairways, lige så snart, det er muligt. Lige nu er det lidt for tørt – meget usædvanligt for årstiden.

På hul 9 bliver bunkerkanterne også repareret.