Opdaterede ”Ordens- og etiketteregler” regler på vej ud – medlemsmøde den 1. november

Bestyrelsen er nu gået målrettet i gang med at kigge på de punkter, som medlemmerne har givet karakter og evt. kommenteret i den årlige undersøgelse, der også er blevet gennemført i 2016.

De fleste punkter bliver der lavet en handlingsplan for, når alle medlemmer har haft mulighed for at svare. Lige nu har 2/3 af medlemmerne svaret på spørgeskemaundersøgelsen. Den er nemlig delt op i tre dele, så 1/3 svarer om foråret, 1/3 om sommeren og 1/3 om efteråret.

Som tidligere nævnt i et nyhedsbrev og en nyhed på hjemmesiden er der kommet masser af ros, men der er også kommet kritik og forslag til forbedringer.

Udvalgte indsatsområder

Alle disse input er blevet sorteret inden for nogle kategorier, og når den sidste tredjedel af medlemmerne har haft mulighed for at svare, så bliver hele undersøgelsen og medlemmernes ideer og kommentarer samlet og behandlet i bestyrelsen med henblik at få lavet nogle handlingsplaner for udvalgte områder.

Det er naturligvis de områder, hvor der er kommet mange kommentarer eller givet karakterer, som indikerer, at her er der noget, der kan gøres bedre eller anderledes. Når ”Restaurant Kontoret” og ”pro’erne” er med her, er det bestemt ikke fordi de gør det dårligt – nærmere tværtimod. De er med på listen, fordi de som forpagtere får deres egen rapport at agere på.

Her er de udvalgte områder:

• Banen
  • Klubbens faciliteter
  • Restaurant
  • Træning
  • Tidsbestilling
  • Klubber i klubben

Bestyrelsen vil behandle disse emner i slutningen af december eller i starten af januar baseret på de oplæg, der kommer fra udvalg og forpagtere.

Hurtigere reaktion på “Ordens- og etiketteregler”

Der er imidlertid et par punkter, som der er mange kommentarer om, og som der er talt en del om i klubben. Det gælder rygning og mindre heldig opførsel – angiveligt i forbindelse med lidt rigeligt alkoholindtagelse. Disse punkter hører ind under klubbens ”Ordens- og etiketteregler”.

Bestyrelsen har derfor besluttet at handle noget hurtigere på netop ”Ordens- og etiketteregler”.

”Vi har allerede nu fået så mange kommentarer omkring rygning og alkohol, at vi er nødt til at gøre noget ved det. Vi ved godt, at det er noget, som mange har en holdning til, og som der ikke er helt enighed om. Det fremgår jo også af den debat, der er omkring emnet”, fortæller formand Kim Møller Behrend.

Derfor bliver der holdt et medlemsmøde den 1. november, hvor de ”Ordens- og etiketteregler”, som bestyrelsen er ved at lægge sidste hånd på netop nu, bliver præsenteret. Der vil ved den lejlighed blive mulighed for at kommentere bestyrelsens opdatering.

”Ordens- og etikettereglerne” dækker en lang række områder – heriblandt også rygning og alkohol”, siger Kim Møller Behrend.

Der er ikke lagt op til et forbud omkring alkohol, men det er klart, at det er et krav, at alle har en ordentlig tone og god opførsel.

Dårlig opførsel, alkohol og rafling er tre forskellige ting

Bestyrelsen ønsker ikke at sætte nogle regler for, hvad og hvor meget der skal drikkes, men i stedet kigge på, hvad der skal til for at alle føler sig godt tilpas, når de kommer i klubben.

”Hvordan vi griber det an, det vil vi også gerne drøfte på medlemsmødet”, siger Kim Møller Behrend, og tilføjer:

”Nogle vil gerne sætte lighedstegn mellem dårlig opførsel, alkohol og fx rafling. Det er altså tre forskellige ting, og jeg vil på bestyrelsen vegne gerne sige tydeligt, at vi beklager, hvis debatten allerede nu har medført, at nogen er blevet ”hængt ud”, bare fordi de sidder i klubben og rafler. Det er helt urimeligt. Selvfølgelig må man sidde i klubben og rafle, spille kort og på anden måde hygge sig. Vi blander os heller ikke i, hvad folk drikker. Men der, hvor vi ønsker at gribe ind, det er omkring upassende opførsel. Ingen skal føle sig utrygge ved at være i klubben – og det har vi desværre fået nogen indikationer på via vores medlemsundersøgelse.

”Ordens- og etikettereglerne” bliver behandlet på næste bestyrelsesmøde, og herefter bliver de offentliggjort. Det er en oversigt, så alle i klubben – nye som gamle – kan se kutymer og regler inden for en lang række områder.

Datoen for medlemsmødet er som nævnt den 1. november. Hvis mange har lyst til at være med til mødet, er der risiko for, at der ikke er plads i klubhuset. Derfor vil der komme tilmelding til arrangementet, så klubben evt. kan finde andre lokaler.

Her kan du læse mere om de øvrige punkter, der var på seneste bestyrelsesmøde.