Praktisk info og beslutninger fra sekretariat og bestyrelse

Bestyrelsen og sekretariatet med klubbens nye daglige leder har haft en lang række sager til behandling, og her kommer et overblik over deres informationer og beslutninger.

Der har også været holdt bestyrelsesmøde – og her kan du se referatet.

I teksten herunder er nogle af punkterne fra bestyrelsesmødet forklaret lidt nærmere. Andre punkter er under fortsat behandling og bliver yderligere beskrevet, når de bliver til realitet.

Der er også en række praktiske informationer fra sekretariatet, blandt andet ensretning af nogle vaner og kutymer, som er opstået gennem årene.

Tidsbestilling før kl. 7
Fra næste sæson vil det være muligt at booke tider i GolfBox fra kl. 5 om morgenen. De dage, hvor der er turneringer (typisk i weekenderne), vil tiderne mellem kl. 5 og 7 dog blive blokeret af hensyn til greenkeeperne.
Desværre kan ændringen ikke foretages før sæsonen er slut. Det skyldes, at alle bookinger i GolfBox slettes ved ændringen. Resten af sæsonen er det dog muligt at booke tid kl. 7 og så bare slå ud tidligere.

Glemte sager – her kan du finde dem
Har du glemt en putter, et ur eller en handske i området, så har du fremover flere steder at lede.

• Småting (ure, briller, punge og lignende) bliver opbevaret i en kasse i ”Restaurant Kontoret”
  • Jern og køller stilles inden for porten til venstre i ”bag-hallen”
  • Øvrige effekter bliver lagt i ”bag-hallen” i en kasse, der er mærket med ”Glemte sager”

Fremover vil der derfor ikke ligge glemte ting i entreen i klubhuset.

Du finder også disse informationer om glemte sager på hjemmesiden under ”Kontakt – Sekretariatet – Glemte sager”.

Parkering og handicapparkering
Bestyrelsen har besluttet, at reglerne for brug af handicappladser på golfklubbens område er som uden for området – altså at det er de almindelige færdselsregler, der gælder. Det handler om de pladser, der fx er mellem klubhuset og ”bag”-laden. For at benytte handicappladserne skal man have et officielt handicap parkeringsskilt i bilen. Der er dog nogle undtagelser:

• Hjælpere til klubbens Rehab-golfere kan få dispensation – der bliver udstedt et skilt for et år ad gangen
  • Der findes i dag et lille antal handicap parkeringstilladelser, som er udstedt de sidste par år. De accepteres året ud, hvorefter kun ovenstående gælder

Udover handicapparkeringspladserne er der reserverede pladser til restauranten, baneservice, pro’erne og sekretariatet.

Konklusionen er altså: Både gæster og medlemmer skal holde på den officielle parkeringsplads.

Brug af buggies – kun med kørekort
Det er ikke alle, der må køre buggies på banen. Disse golfbiler er nemlig underlagt de almindelige færdselsregler, og føreren skal derfor have et kørekort. Det gælder både klubbens og private buggies.

Ingen gunstart på private turneringer
Nogle gange kommer der henvendelser om medlemmer, der ønsker at lave gunstart ved private arrangementer / turneringer, fx på bag 9. Dette ønsker klubben ikke – af hensyn til flowet på banen.

Ændring på vej omkring boldmaskinen
Klubben skal finde en løsning på boldmaskinen, idet det kortsystem, der i dag styrer, at vi kan få bolde, er ved at blive udfaset. Bestyrelsen undersøger flere muligheder – som samtidig er nemmere at håndtere end de nuværende kort.