Spil på en ny måde på den samme bane

2016-05 JB match 03Skal vi ikke spille 50’er banen i dag?

Den sætning har du måske ikke hørt før, men bestyrelsen håber, at det bliver en sætning, der fremover bliver brugt meget ofte.

Bag ordene gemmer sig nemlig at prøve at spille banen på en anden måde end sædvanligt – og samtidig sikre et godt tempo, så alle får en god oplevelse, og så der bliver plads til flere spillere.

”50’er banen” er samtidig et leg med ord, for begrebet erstatter ”rød tee”, som i mange år også har heddet ”dame teestedet”. Og hvilken herre vil med respekt for sig selv stille sig op og spille fra ”dame teestedet”?

Men det er en fordom, som Roskilde Golf Klub gerne vil af med. For mange, der ikke slår så langt, kan spil på ”50’er banen” sikre en langt bedre oplevelse, og også for de længereslående kan det blive udfordrende. Der skal en helt anden strategi i brug, banen bliver helt anderledes – og så får du også færre ekstraslag til rådighed, så det er stadig udfordrende.

Fremover bliver følgende begreber indført:

• 50’er banen – i alt 5000 meter – det nuværende røde teested
  • 53’er banen – i alt 5300 meter – det nuværende blå teested
  • 58’er banen – i alt 5800 meter – det nuværende gule teested

På informationsmødet torsdag den 12. maj var formanden for klubbens baneservice, Poul Kortegaard, også til stede, og han slog samtidig et slag for at holde et godt tempo på banen. Og han opfordrede meget til, at de ikke så langt slående, spiller fra ”50’er banen”.

– Men vi skal også være bedre til at lukke igennem. Hold øje bagud, og er der nogle hurtigtgående og langtslående, så luk igennem. Det tager kun fem minutter og sikrer alle en god oplevelse, sagde Poul Kortegaard, der sammen med sine kolleger i baneservice vil hjælpe med gode råd, når de kommer rundt i baneservicebilen.

– Vi er naturligvis nødt til nogle gange at påpege nogle ting, men vi vil gerne være med til at give alle en god oplevelse og har egentlig ikke lyst til at være politifolk, sagde han.

Læs også: