Hvordan skaber vi mere plads til alle på banen?

Bestyrelsen sætter fokus på, at alle husker at afbooke tider, der ikke bliver brugt

”Vi kan aldrig komme ud og spille?”

”Hvorfor kan vi ikke få den gamle boldrende tilbage?”

To udsagn, der er blevet hørt i klubben gennem årene og som repræsenterer hver sin problemstilling.
Midt imellem er den nuværende brug af Golfbox til tidsbestilling med særlige muligheder og fordele for at forhåndsreservere til turneringer, grupper, klubber i klubben og lignende.

Men tidsbestilling fungerer kun optimalt, hvis de tider, der bliver bestilt, også bliver brugt, og den problemstilling sætter bestyrelsen fokus på her op til sommersæsonen.

– Vi kan desværre ofte se, at der er helt tomt på 1. tee, selv om tiden er booket. Det er naturligvis frustrerende for de medlemmer, der gerne ville have været ude og spille, men er blevet hjemme, fordi alle tider var optaget. Det er et problem, som vi ofte har hørt, når vi har spurgt medlemmerne om deres tilfredshed, fortæller formand Kim Møller Behrend.

2015-09 banen 66Mulige løsninger

Bestyrelsen kommer i første omgang ikke med en færdigsyet løsning på problemet.

– Det handler meget om kultur og respekt, så derfor er det vigtigt, at vi får diskuteret problemet ordentligt. Men selvfølgelig er der nogle mulige løsninger, og dem vil vi også bringe frem, så der er noget at diskutere ud fra, siger Kim og fortsætter:

– Skal vi skrive til dem, der flere gange ikke er dukket op? Skal vi lave en særlig ”no show” hitliste, som vi sætter på hjemmesiden? Skal vi uddele bøder? Ikke at jeg selv går ind for de to sidste løsninger, men vi er nødt til at finde en holdbar løsning, så flere kan komme til.

– Kultur i forhold til tidsbestilling er også det at bekræfte tiden på skærmen i klubhuset, inden man går ud og spiller, lyder det fra formanden.

Tider på scorekortet

Bestyrelsen arbejder samtidig på at sikre et godt flow på banen, så en golfrunde ikke bliver alt for lang. Det går ikke ud på at forcere spillet, men at få spilet til at glide uden at man som spiller oplever en stressfaktor.

Her kan du se gode råd om at få spillet til at glide.

En af mulighederne for at gøre spillet hurtigere blive et nyt tiltag på scorekortet. Her vil der komme til at fremgå, hvor lang tid det bør tage at spille en runde – altså med tidsangivelser ud for de enkelte huller.

Det bliver en prøveordning, som bestyrelsen håber falder heldigt ud. Så kan man som spiller hele tiden holde øje med, om tempoet skal sættes lidt i vejret for at nå i mål til idealtiden.

Deltag med din holdning

Du har mulighed for at skrive din mening og komme med forslag. Det kan du gøre på golfklubbens lukkede Facebookgruppe. Gå ind på linket herunder og anmod om at blive medlem – så kan du kommentere og komme med ideer.

Link til Facebookgruppen ”Roskilde Golf Klub – fra medlem til medlem”.